Re: [WINNT] Instalacja starego programu na W10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Instalacja starego programu na W10
From: trybun <ChMxLeRs@jachu.cb>
Date: Tue, 26 Oct 2021 13:02:07 +0200
trybun <ChMxLeRs@jachu.cb> napisał(a):
To bylby fałsz, ME nie działał za dobrze, miał sporo wad które w XP wyeliminowano.

A Vista wyeliminowała wady XP, 7 wyeliminowała wady Visty itd.

Visty nie miałem nigdy, natomiast przesiadka na 7 to było jakby ktos w ryj dał. Opasły system który poza zapotrzebowaniem na sprzęt nie dawał nic ponad to co było wcześniej w XP. O wadach typu choćby nowa polityka przeprowadzania aktualizacji systemu juz piasałem.

Tymczasem nikt nie jest w stanie wykazać zasadność powstawania wyższych ponad XP wersji okienek.

Przykładów zasadności są setki, zaczynając od SATA, BLE, USB3, ASLR, czy choćby możliwość instalacji bez klucza. Ale to nie ma znaczenia, bo Ty jesteś przekonany że XP ma w sobie wszystko co potrzebne. Używaj go sobie nadal skoro jest taki idealny.

W czym niby SATA (którą XP zresztą też obsługiwał) lepsza od swojego poprzednika , albo co to korzyść z tą instalacja bez klucza, skoro wymóg nie ma nic wspólnego z konkretnym systemem a jest to czystą polityką M$.

Na tamte czasy XP miał wszystko aby zadowolić użytkownika. Z punktu widzenia użytkownika nie było żadnej potrzeby wymyślania Visty.

Ale to nic nie zmiania, chodzi o końcowego użytkownika dla którego ten czy inny system powstaje i jakie korzyści z tego on ma. Chyba nie sugerujesz że rynek komputerowy to plac zabawy dla producentów soft/hardware a normalny konsument ma bezkrytycznie korzystać z tego co im finalnie wychodzi?

Konsument ma sprzęt 64-bitowy więc jest dla niego oferowany 64-bitowy system. Ja tu nie widzę żadnego placu zabaw.

XP był też w wersji 64bit. Aż dziw (skoro to takie oczywiste) dlaczego nikt się nie rzucał na tą wersję tylko zdecydowana większość wybierała 32bity.

Niektórych zabezpieczeń nie da się wprowadzić bez odpowiedniego sprzętu.
Znasz jakąś wersję Linucha która do instalacji wymaga modułu TPM?

Nie znam, i co z tego? Napisałem tylko tyle co powyżej (mając na myśli DEP i wirtualizację), a nie że każda decyzja MS jest słuszna. Pierwszy na tej grupie krytykowałem wymagania Win11.

Sorry, ale nawet te Twoje argumenty na to że trzeba było uśmiercać Super System XP i wprowadzać po nim popłuczyny w stylu 7ki  są jakieś tak bardzo mało przekonywujące.