Re: [WINNT] Instalacja Win 10 ze strony MS - nosnik

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Instalacja Win 10 ze strony MS - nosnik
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Tue, 20 Apr 2021 23:57:21 +0200
Z USB tak, ale nie z pendrajwa.
Pendrajw to wyraźnie nie dysk.
Spróbuję jeszcze spreparować pendrajwa wg przepisu na preparowanie karty SD
(może BIOS zobaczy jako dysk?), ale to już jutro.

Swoją droga tak czy inaczej katastrofa:
Próbowałem zrobić downgrade notka (UEFI -> bez UEFI, Win 10 -> Win 7), który
się ni z tego ni z owego resetuje.
Podejrzewałem grafikę i sterownik wspólnie z UEFI.
Resetowanie następowało w specyficznych okolicznościach, np. tylko na Teams.
Ale ostatnio było coraz częstsze.
Przy czym przy pracy w BIOS (jakieś nieskończone testy) czy memory test żadnych problemów, więc nie podejrzewałem stricte hardware, jak np. kondensatory.
Dziś zainstalowałem na czysto bez UEFI Win 7 (oryginalny OEM z 2010, bez SP1).
Golas chodził ładnie.
Gdy tylko doinstalowałem sterownik grafiki - od razu pad i zawsze reset na ekranie logowania Win 7, nie da się wejść w system, ale za to w trybie chronionym pracuje bez przerw.
Więc tak czy inaczej jestem w czarnej ..... .

-----
każdy normalny pecet bootuje się z USB.