Re: [WINNT] [Win 10] Mikrofon i MS Teams

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [Win 10] Mikrofon i MS Teams
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Wed, 21 Apr 2021 00:48:35 +0200
Dla potomności:
Jeśli mamy ikonę głośniczka na pasku zadań, prawoklik -> Sounds.
Otwiera się niewielkie staromodne okienko 'Sound' z czterema u góry zakładkami.
Zakładka 'Recording' pokazuje nam urzadzenia do ewentualnego zapisu dźwięku:
zwykle dwa mikrofony i wejscie liniowe.
Żeby odróżnić te dwa lub więcej mikrofony od siebie w różnych programach korzystających z mikrofonów, nadajmy im jakieś unikalne nazwy (Properties -> General). U mnie nazwałem 'Microphone Analogue Jack' oraz 'Microphone Front Panel 3.5 mm Jack' - przy czym ten nazwany myląco jako analogue jack to mikrofon wbudowany w ekran notebooka.
Wśród trójki "mikrofonów" mam jeszcze ' Line In Rear Panel 3.5 mm Jack',
którego jednak fizycznie w notku nie stwierdziłem.
I teraz uwaga: żeby wbudowany mikrofon notebooka zadziałał w Teams, musi w tym
okienku być wybrany jako Default Device.
Bez tego default device mikrofon jako urządzenie widać w Teamsach, ale dźwięku
nie wydaje
U mnie jako default device był wybrany nieistniejący line-in rear panel jack
(zrobiłem to dawno temu świadomie po czym zapomniałem).
Przy wybraniu jako soung recording default device line-in rear panel, wbudowany w notka mikrofon działał w każdej aplikacji Win 10 (przykładowo w sound recorderze czy Zoomie) poza jednymi jedynymi... Teamsami.
Ot taki MS wynalazek.
A ręczne nadanie przez nas mikrofonom unikalnych nazw znakomicie ułatwia
diagnostykę.

-----
Laptop, mikrofon wbudowany (stereo, do końca nie wiem, czy dla MS to jeden czy dwa mikrofony - zakładam może błędnie, że *jeden*) i gniazdko mikrofonowe.
Oprócz tego gniazdko słuchawkowe, brak ewentualnego trzeciego gniazdka
oznaczonego 'Line-in'.
W Win 10 mikrofon wbudowany działa (np. nagranie czegoś Voce Recorderem), w Teams'ach nie działa i trzeba podłączać mikrofon zewnętrzny do gniazdka mikrofonowego.
Oczywiście Redmont "ułatwia życie" oznaczając wszystkie mikrofony identycznie w
menedżerze urządzeń.
Na drugim niemal identycznym lapku mikrofon w Teamsach działa jak ta lala.
Gdzie i jak szukać rozwiązania problemu niedziałania pod Teams wbudowanego mikrofonu?

  • Re: [WINNT] [Win 10] Mikrofon i MS Teams, ąćęłńóśźż <=