Re: [WINNT] Uaktualnienie do Windows 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Uaktualnienie do Windows 7
From: roman <roman7805@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 4 Dec 2020 08:48:18 +0100
Dnia Thu, 3 Dec 2020 22:49:40 +0100, Olek napisał(a):

> Po pierwsze, radziłbym zrobić obraz dysku, żeby dało się go przywrócić w
> razie niepowodzenia.
Tak zamierzam.
> Po drugie, wyciągnąłbym klucz systemu z obecnie zainstalowanego systemu.
Myślałem też o tym. Ale skoro na #2 jest "fabryczny instalator" to w
zasadzie nie ma po co. Ale wyciągnąć nie zaszkodzi.
> Są do tego sprytne programiki.
Mógłbym prosić o jakiś namiar?
> Po trzecie, jeżeli to faktycznie będzie aktualizacja, to sądzę, że nie
> powinno pojawić się pytanie o klucz.
Jeżeli będzie to aktualizacja na podstawie tego co jest w tej chwili na
partycji [C System] lub po odświeżeniu z #2 to się zgodzę.
Jeśli jednak użytkownik chciałby pozbyć się nieaktualnych śmieci
to mógłby najpierw odświeżyć system z płyty CD z Windows Vista
(czy obraz *.iso można jeszcze pobrać z serwerów MS w ogóle)
a wówczas klucz z naklejki będzie niezbędny, co oczywiste.
Następnie aktualizacja do Win7 nie powinna wołać o klucz z naklejki no bo
po co.