Re: [WINNT] Uaktualnienie do Windows 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Uaktualnienie do Windows 7
From: roman <roman7805@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 4 Dec 2020 18:22:54 +0100
Dnia Fri, 4 Dec 2020 17:49:31 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Programy? Ewentualnie klucz może być w BIOS-ie.

Ten stary laptop z  WinXP, co ciekawe, miał na ukrytej partycji instalkę
z innego modelu laptopa. Najprawdopodobniej cały dysk był i innego laptopa
ale z tej samej linii.  Stąd można wywieść, że system odtwarzany z ukrytej
partycji ma "zaszyty" klucz fabryczny inny niż ten naklejce.
Ten z WinXP był za stary aby mieć w BIOS-ie bo to 2006. Ale to nieistotne.

Ten z WinVista to jakiś 2009.

> Musisz mieć klucz od Premium.
> W każdym razie to nie jest taki upgrade jak z Visty do 7. Po po prostu
> instalator dorzuci trochę plików a trochę podmieni, większość zostanie bez
> zmian.

> Nie bardzo rozumiem co właściwie chcesz zrobić i skąd się wziął Win7 w tej
> historii.
Stąd (poniżej archiwalna kopia strony www):

Aktualizacja do Windows 7 nie zawsze możliwa
10-08-2009 13:26

Windows 7 · Windows Vista · Windows XP

Z udostępnionej w Sieci tabeli dotyczącej możliwości aktualizacji systemów
operacyjnych Microsoftu do wersji Windows 7 wynika, że wiele osób i firm
będzie musiało dokonać czystej instalacji.

Aktualizacja już zainstalowanego systemu nie będzie możliwa w przypadku
komputerów z Windows XP i Windows Vista Starter. Ich posiadaczy czeka
archiwizowanie danych, czyszczenie dysku i instalacja systemu oraz
odtwarzanie środowiska pracy.

W lepszej sytuacji są posiadacze innych wersji Visty. Jednak i oni powinni
pamiętać, że możliwa jest tylko i wyłącznie aktualizacja wersji 32-bitowych
do 32-bitowych, a 64-bitowych do 64-bitowych. Ponadto nie każdą edycję
będziemy mogli zaktualizować do takiej, jak byśmy chcieli. Posiadacze Vista
Home Basic będą mogli przeprowadzić aktualizację do Windows 7 Home Premium
lub Ultimate, ale nie do Windows 7 Professional. W identycznej sytuacji są
użytkownicy Windows Vista Home Premium.

Z kolei osoby i firmy używające Visty Business mogą ją zaktualizować do
Windows 7 Professional lub Windows 7 Ultimate. Ci, którzy używają Windows
Vista Ultimate mogą przeprowadzić aktualizację tylko do Windows 7 Ultimate.

We wszystkich innych przypadkach konieczne będzie wykonanie instalacji na
czystym dysku twardym.

.
> Oczywiście instalator pozwala na aktualizację.
Mam rozumieć, że każdy dysk instalacyjny CD z Windows 7 ma opcję
aktualizacji z Windows Vista do Windows 7 - w zakresie dopuszczalnych
wersji?