Re: [WINNT] Uaktualnienie do Windows 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Uaktualnienie do Windows 7
From: roman <roman7805@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 4 Dec 2020 08:33:16 +0100
Dnia Thu, 3 Dec 2020 18:28:49 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Laptop ma niefabryczną naklejkę z kluczem?
A gdzie ja tak napisałem? Fabryczna z Windows Vista.
> Raczej się czegoś takiego nie
> spotyka.
No.
>I czy jest to naklejka z kluczem do Windows 7?
Nie. Windows Vista.

No to raz jeszcze...................................................
Firma produkuje laptopa z Windows. Firma nie dostarcza płytki CD
z systemem tylko na partycję #2 wrzuca "instalkę" tegoż systemu.
Tego typu instalki (#2) mają "zaszyty" tzw. klucz fabryczny.
Dzięki "temu kluczu" użytkownik po przywróceniu sobie
systemu z #2, po naciśnięciu jednego z magicznych klawiszy Fi (gdzie
i=1...9), na partycji C otrzyma świeżutki system (jak po wyjściu z
fabryki), który to system nie będzie wołał o klucz z naklejki na spodzie
laptopa. Bo tak to działa.

Gdyby jednak użytkownik dokonał instalki systemu z płyty CD (oryginalnego
instalatora Win Vista), bo nie chce nieaktualnych już i śmieciowych
dodatków od producenta, to wówczas instalator poprosiłby w trakcie
instalacji o klucz z naklejki, co chyba oczywiste.

Na chwile obecną na tym laptopie, który przeleżał blisko 10 lat na półce,
jest oryginalny fabryczny system Windows Vista w stanie w jakim niemalże
wyszedł ze sklepu +poprawki KB,  + SP2.

Klucz z oryginalnej naklejki Windows Vista na laptopie nie był nigdy
używany. No bo po co.