Re: [WINNT] GB odczytu pliku dll przeglądarki

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] GB odczytu pliku dll przeglądarki
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 26 Apr 2019 22:53:01 GMT
Witaj Grzegorz Niemirowski, 27 kwi 2019 w
news:q9vvi9$lej$1@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

> pueblo <nomail@nomail.pl> napisał(a):

> Przyjrzyj się bliżej temu, co pokazuje Process Monitor. Zobaczysz
> m.in. wywołania funkcji CreateFileMapping.

Tak, m.in. - ale co do tego dll w Procmon kolumna operation jest to:
ReadFile lub FASTIO_READ(advanced output)
niemal tylko to

> Bo dysk nie jest dotykany. Te pliki są zmapowane w pamięci.

I o to chodziło. Brałem pod uwagę, że są to odczyty z pamięci, ale nie
mam zamiaru czytać Windows Internals więc liczyłem, że ktoś to z
przekonaniem potwierdzi.
Jest jeszcze jedna rzecz którą może jeszcze zechce mi sie jeszcze
sprawdzić, która tu się nie zgadza.
Żeby wykluczyć, że to jednak odczyty z pamięci, sprawdzałem sumę
odczytów z dysku w innych programach w okresie monitorowania
procmonem.
Hwinfo, diskcountersview(plus dodatkowe programy Nirsoft) i wreszcie
SMART(akurat) ten dysk pokzuje odczyt i zapisy w sektorach 512B. I
jakoś to mw. się zgadzało, czyli wykluczało, że to odczyty z pamięci.
No to mam pytanie - jaki program pokaże faktyczne dane operacji
dyskowych?

> Nie dziwi mnie, ze sie dziwisz, skoro uzyles programu, który nie
> monitoruje HDD. Monitoruje wywolania funkcji API.

Czy ReadFile w Procmon oznacza realny odczyt z dysku?