Re: [WINNT] Linux, do HF5BS

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Linux, do HF5BS
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Fri, 23 Feb 2018 15:48:43 +0100
"HF5BS"
A WAV out potrzebny mi po to, aby SIDy łatwo do WAVów zgrywać, potem obnormalizować i zrobić np. dzwonek MP3...

Czym normalizujesz?
Ja wszelakie WAV-e zanim zrobię mp3 mielę WaveGain-em v1.0.4 (nowsze robiły czasem jakieś dziwne "pyk" na końcu utworu), bo dziś większość płyt ma chore podbicie o przynajmniej +6dB, rekordziści o +11dB, ale to już tylko daje się ściszyć, charczenia przesteru już się nie odfiltruje, dlatego cenię bardziej płyty wydawane z początkiem lat 80, które nie ryczały, miały przez to niejednokrotnie większą dynamikę, bo nie prasowali ich tak, a słabych sygnałów nie podbijali. A potem wszelkie współczesne głupawe reedycje CD to już durne podbicie tej samej ścieżki o +6dB dla głuchego pokolenia, czyli sygnał od deski do deski. Jak tor przenosi sinus do 5Vp.p. to oni puszczają piki na poziomie 4,95Vp.p. zamiast zakończyć dla pojedynczych szpilek sygnału na poziomie 3V p.p. a więszość widma sygnału zawrzeć do 2,5Vp.p. w tym torze o przepuszczalnosci 5Vp.p. Potem 90% wszelakich emiterów czy to radia czy tv po prostu pierdzi sygnałem "audio" nadawanym dla ludu, któremu słoń na ucho nastąpił. Sprzęt coraz lepszy, sygnał coraz gorszy.