Re: [WINNT] Linux, do HF5BS

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Linux, do HF5BS
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Sat, 10 Feb 2018 16:06:54 +0100
"HF5BS"
A na drugim Pingwinek, może Mint, może Ubuntu, jeszcze nie wiem.

Na razie jak dla mnie (raczkującego w linuxie, gdzie proste czynności to kosmos) wypada najlepiej, polecany tu kiedyś Lubuntu. Debiana odpalałem, ale już nawet na etapie instalacji sprawia trudność, bo wiele spraw do wybrania realizują na czuja. Ale nadal mnie przeraża, że te linuxy (pewnie dla guru linuxowych jest to do poprawienia) dla laików plik tekstowy otwierają dłużej niż "zły" XP i dziwnie rzeźbią przy tym dyskiem w momecnie otwarcia, więc mi się to nie podoba. Taka prosta czynność na xp (gdzie wszelkie skaczące g... wyeliminowane) odbywa się w ułamku sekundy, a linux łapie chwilową zadyszkę i drąży dysk jakby to jakiś "wypasiony" .DOCX 500KB się otwierał spod worda2007 a nie prosty TXT z jedną linijką tekstu. Generalnie szukam czegoś co będzie śmigać jak win2k. I póki co rozczarowanie, linux dyszy bardzo. Nawet domyślne odtwarzacze video pod linuxem rzeźba dyskiem ostra na rozruchu, do ulubionego mojego MPC pod xp to przepaść! Odtwarzacz audio podobnie zadyszka na rozruchu, w zestawieniu z wypasionym starym winampem v 2.81 czy foobarem. Więc jak to człowiek ma się rozstawać z xp?