Re: [WINNT] XP i transmisje live youtube - twoja przeglądarka nie rozpoz

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] XP i transmisje live youtube - twoja przeglądarka nie rozpoznaje obecnie żadnego z dostępnych formatów wideo
From: "jedrek" <wonzespamem@won>
Date: Thu, 26 Oct 2017 20:11:38 +0200
"1634Racine" news:59ec9928$0$642$65785112@news.neostrada.pl

w angielskim jezyku rozumi? :)  rozumi, mam nadzieje.

Coś tam rozumi :) Jakoś tam duka i idzie dalej.

- wpisy do about:config.

Panuje tam mały chaos.
Jedni mają takie wpisy, inni inne i nie wiem kto ma tam rację. Bo nie sztuka
dodać śmietnik do configa, a potem się okaże, że wystarczyło klepnąć 3 wpisy.
Dla ciebie pierwszy wpis to ten co zaczyna wątek?
Trochę dziwne, bo edycja datowana jest na 15 września 2016, a ludzie
piszący jako ostatni w wątku (z nowszymi datami niż edycja pierwszego wpisu) piszą o często innych wpisach w configu przeglądarki niż autor w edytowanej swojej wiadomości.

Z tych wpisów co wymienił autor mam tylko

media.eme.enabled

Całą resztę 8 wpisów media.gmp-eme-adobe.* mam dodać?
Z opisu wynika, że dodaj lub zmień.
Trochę to w błąd mnie wprowadziło, bo wnioskowałem błędnie, że jakieś
kosmiczne edycje xp posiadają już ponoć te wpisy i że wymagają one co
najwyżej zmiany parametrów, a tu się okazuje, że praktycznie nie mam nic.

Odpaliłem próbnie FF 52.4.0esr - dla mnie porażka, wróciłem do starej 37.0.2
Co ciekawe taka stara 37.0.2 pod win7 bez zająkniecia odtwarza wszelkie
materiały na yt, łącznie z vod.tvp.pl gdzie na tej ostatniej "wypasionej"
stronie po wykryciu złego xp, dostajemy komunikat :
"Twoja przeglądarke nie spełnia wymagań techcznych" Niedbały webmaster tvp,
miłośnik srajfonowych ociężałych wyglądów www ma zgubiony ciąg "ni" w słowie
"techniczych" i nie umie odmieniać przez przypadki. Jakiś Ślunzok czy Ukr ;)?
Twoja przeglądarke a nie przeglądarka? :D

Dziwne, że ta sama przeglądarka 37.0.2 pod win7 już spełnia wymagania i gada
bez żadnych modyfikacji. Czyli widać, że gdyby tam był kumaty webmaster to
by nie wklejał głupkowatych komunikatów o złej przeglądarce, tylko by
klepnał, że: "używasz złego xp i spadaj na drzewo".

Machnąłby ktoś jakimś gotowcem dla xp i by tak samo gadało,
bez dodawania ręcznego wpisów w configu.

Kolejna ciekawostka: linux mint odpalony jako wersja live z płytki nie
odtwarza tych materiałów. Lubuntu live bez problemu odtwarza. Mint po
instalacji już rozumie te materiały video i je poprawnie odtwarza - czyli
wersja live czegoś tam nie ładuje i jest traktowana tak samo źle jak xp.