Re: [WINNT] Kopia bezpieczeństwa

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kopia bezpieczeństwa
From: Animka <animka@tonieja.wp.pl>
Date: Sat, 8 Apr 2017 02:01:04 +0200
W dniu 2017-04-07 o 08:41, Trybun pisze:
W dniu 2017-04-06 o 23:46, Animka pisze:

https://www.pcformat.pl/program-EaseUS-Todo-Backup-Free-,1372.html

Dzięki. Myślałam, że zrobię backup na dołączanym dysku i w razie czego
skopiuję wszystkie pliki tam gdzie coś jest padnięte. A tu trzeba
jednak użyc do tego jeszcze płyty instalacyjnej Windows.

Może to jest dobre jak przenosisz wszystko na nowy dysk i masz już
gotowe pliki.

"Przenoszenie danych z dysku na dysk. Zamiast żmudnego przeszukiwania
systemu i ręcznego tworzenia bezpiecznej kopii najważniejszych plików
możesz skorzystać z programu EaseUS Todo Backup Free. Dzięki niemu
zaoszczędzisz czas klonując całą zawartość dysku twardego i przenosząc
ją do nowej konfiguracji. Pamiętaj jednak, że taka migracja może
wymagać walidacji systemu operacyjnego przy pomocy płyty instalacyjnej
Windows. Przed rozpoczęciem takiej operacji musisz jeszcze przygotować
nowy dysk twardy (o tej samej lub większej pojemności co stary)
montując go w komputerze jako dodatkowy napęd. Dopiero wówczas możesz
uruchomić system."

Mam backup, obraz systemu w Windowsie zrobiony na innym dysku oraz
punkty przywracania. Punkty przywracania są zawsze bardziej aktualne
niż zrobiony jakis czas temu obraz systemu (windowsowy).

Nigdy wcześniej nie miałem potrzeby robienia kopii systemu. Teraz kilka
cennych gier do których utraciłem nośniki, a także potencjalne kłopoty z
aktywacją XP spowodowały że postanowiłem zrobić taką kopię. Nie znam się
na tym zupełnie, tzn zrobienie samej kopii wydaje się być proste jak
świński ogon;-)

No tak, utraciłeś nośniki to kopia sie przyda.

Problematyczne może być dopiero odzyskiwanie systemu z
takiej kopii. Np. nigdzie nie ma informacji - formatować czy nie
partycję na której ma wylądować system z odzysku..

Raczej nie formatować. System zrobi co trzeba. Będziesz miał pliki jakie są na tej kopii. Jak chcesz zachować jakieś starsze, których nie ma na kopii to najpierw gdzieś je ulokuj, żeby potem wkleić tam gdzie były.

Nawiązując jeszcze do opisu który zamieściłaś powyżej - po co ten nowy,
dodatkowy dysk twardy, do czego miałby służyć, gdy kopię systemu chcę
przenieść z partycji "D" na "C"?

To chyba na wypadek jak przenosisz na jakiś nowy dysk, np. dysk podpinany pod USB. Po co tylko ta płyta instalacyjna Windows się zastanawiam. Może tam sa jakieś opcje potrzebne do kopiowania na inny dysk, Tak jak np. Przywracanie systemu do Win8.1 jest na pendrive i tu są polecenia co chcesz zrobić i system prowadzi Cię już dalej.
Nie pamietam już tego XP. Prawie wszystko zapomniałam.
Przerzuć się na Windows 8.1. Nie będziesz żałował.

Dodam jeszcze że program ETB mam z gazety o tematyce komputerowej, i
jest tam opis działania tego programu - i nic nie ma o dodatkowym
HDD/SSD czy płycie instalacyjnej Windows.

Wkleiłam Ci wyżej informację o instalce tego programu. Napisane, że może byc potrzebna płyta instalacyjna. Jak przenosisz pliki z D na C to żaden programik nie jest Ci potrzebny. Po prostu Wytnij-Wklej. Potem program może w razie czego zapytać o lokalizację pliku przeniesionego to wskazujesz.

I tak już nawiasem - punkty przywracania są mocno zawodne. W moim
przypadku praktycznie zawsze i tak była konieczność reinstalacji Win XP..

W moim systemie nie są zawodne. Sa wspaniałe. Często staram się tworzyć punkty przywracania, szczególnie jak jakiś program już mam nowszy, czy zainstalowałam coś nowego lub powywalałam jakieś śmieci z rejestru czy cos zmieniłam w Usługach, bo po co po przywróceniu systemu ponownie coś zmieniać na takie jakie było.

--
animka