Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości
news:nsj7nv$4no$1@dont-email.me...
"HF5BS" <hf5bs@jo.pl> Wrote in message:
bez niezrozumiałego
zmuszania do zmiany przyzwyczajeń, bo tak, jak interfejs powinien się
unowocześniać, tak nie powinien zmieniać tego, do czego setki milionów
się
przyzwyczaiły, z czym czują się dobrze i bezproblemowo sobie radzą.
Ależ to właśnie techniki perfidnej odmiany marketingu, w wielu
krajach zakazanej (np w Niemczech), zalecają robić różne zabiegi
które wprowadzają u klienta ZMIESZANIE, dezorientację, poczucie
bezsilności i obniżenie komfortu psychicznego,
jedną z głównych nich jest wprowadzanie ciągłych NIEUZASADNIONYCH
ZMIAN.
To jest tworzenie sztucznych potrzeb, których nikt tak naprawdę nie ma.
Ludzie może nawet idiotami nie są, ale stają się nimi. Chyba, ze ktoś jest
oporny na taką "wiedzę".
Jak np w hipermarketach, zwróć uwagę, że często zmieniają
orientację półek, gdzie co stoi,
żeby klientom odebrać szanse aby mogli zacząć robić zakupy RACJONALNIEJ
Stąd ja raczej patrzę sie na "drogowskazy" gdzie co jest, a nie ganiam bez
pomyślunku. Prawda, przyglądam się po drodze, ale mnie na to nie wezmą. Jak
jest obniżka, niesłusznie zwana promocją, to patrzę, na cenę za miarfową
jednostkę towaru, czyli np. jak mamy jedno, drugie masło, kawę, napój, to
patrzę, lub jeśli mogę, to liczę, ile kosztuje litr, kilogram, sztuka
towaru. Wtedy biorę. Także zwracam uwagę, co napój zawiera i nie kupuję, gdy
jest aspartam, acesulfamu tez unikam, choć to głównie aspartam daje ten
nieprzyjemny posmak. Cena dale pewną orientację, czy podchodzić, czy nie,
choć... pamiętanie jeszcze z PRL-u soczki Dodoni? Jak nastała odwilż na
przełomie ostatnich 2 dekad ubiegłego wieku, można było kupić colę tej
firmy, za psi grosz, nawet wtedy bardzo tanio, chybna 1.30, czy 1.80,
napewno poniżej 2PLN, a na cukrze.
Zmiany, bo są konieczne, potrzebne, a nie, że są modne.
I seksowne :) zamiast tych "dziadowskich sprzed wieków" - typowy
język agresywnego marketingu, kierowanego do masowego klienta z
małym rozumkiem
Seksu w tym, ile smaku w pieczonym raku :P
Chyba trzeba będzie wypić Wodę Zapomnienia
W dużym skrócie (nie mogę znaleźć przypowieści w necie):
Rzeka, przepowiednia, ze woda ma zostać zatruta, kto wypije, zapomni
wszystko.
Ogłoszono, żeby nabrać zapasów, ale tylko jeden człowiek to zrobił.
Zaczęto go uważać za odludka, za przygłupa.
Woda się człowiekowi skończyła i sam napił się zatrutej, a wtedy pozostali
zgodnie odrzekli, że w cudowny sposób odzyskał rozum...
--
Szanujmy mądrych, przykładnych, chwalebnych,
Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"
(dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)
|