Re: [WINNT] Nie włącza się Adobe Reader

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Nie włącza się Adobe Reader
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 11 Jun 2014 03:53:29 +0200
Dnia Wed, 04 Jun 2014 09:45:03 +0200, Marek napisał(a):

> Kupując samochód i słysząc, że strzela w rurę i nie ma siły jechać - nie
> dociekam kto wyprodukował silnik, kto dostarczył wtryski, kto
> wyprodukował układ zapłonu. Jako użytkownik mówię, że samochód nawala.
> Gdyby mi się chciało i miałbym nadmiar wolnego czasu to pewnie
> doszedłbym do przyczyn, które kompletnie mnie nie interesują. A już w
> szczególności gdy mam kilka "aut" w garażu bo każde z nich jest darmowe
> to po cholerę zawracać sobie głowę niesprawnością jednego z nich?

I tu docieramy do szerszego problemu, dotyczącego sprzętu i oprogramowania.
O ile jeszcze za wadliwe działanie sprzętu jest kogo chwycić za
przyrodzenie, tak wydawcy oprogramowania zastrzegają się ze wszystkich
stron, że nie odpowiadają za nic. Co mnie wpienia po całości. Niemniej
jednak - zrzucanie winy na przeglądarkę www tylko dlatego, że wywalała się
na wyświetlaniu PDFa realizowanym przez zewnętrzny moduł, to tak nie do
końca fajne jest. Wiesz - per analogię. Jak się coś wywala pod pingwinem czy
OS X, to winni programiści, którzy takiego bubla wypuścili. Jak kompilacja
tego samego programu wywala się pod Windows, to winny Microsoft…

> No ok, ale szanse mam mniejsze, że firma nie jest kompatybilna sama ze
> sobą niż w przypadku softu mieszanego.

I teraz byś się jeszcze bardziej zdziwił. :) Quark Xpress ma lepsze
możliwości importu plików w formacie PSD (natywny format Photoshopa), niż
InDesign. Corel w którejś wersji (chyba X4 lub wyższej) miał sensowniejsze i
bardziej rozbudowane opcje importu PDFa, niż InDesign.

> Oki, wydobędę tego PDFa najpierw aby była solidna podstawa do rozmów.

I będziem grzebać, i będzie kęsim, kęsim. :D

> Ale tu chodzi nawet o takie pierdoły jak skróty klawiaturowe. Kasowanie
> czegoś tam Del vs Backspace etc. W każdym detalu czasem grube różnice
> występują :-( Po co?

Żebyś kupił pakiet. I część zadań robił w Illustratorze, część w InDesignie.
Choć sensowna unifikacja działania podstawowych narzędzi spowodowałaby
wyłącznie pozytywne reakcje.

> Ha! No więc właśnie. Pod Chrome kontra reszta świata też są identyczne
> różnice. Ta sama czcionka publikowana przez Google, pod Chrome jest
> szersza niż pod FF czy IE a nawet Syfari.

W webdeweloperce nie siedzę. Ja szykuję materiały pod druk. Więc tego nie
skomentuję.

> A co chcesz przebadać?

Zgodność z produkcyjnym standardem PDF/X (wersja 1 lub 3). Generowanie
czerni. Overprinty. Z ciekawości rzut okiem na TACkę. :)

[ Did not know who he was fuckin' with.                                    ]
[                                      (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]