Re: [WINNT] Nie włącza się Adobe Reader

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Nie włącza się Adobe Reader
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 3 Jun 2014 21:23:14 +0200
Dnia Sat, 24 May 2014 21:04:58 +0200, Marek napisał(a):

(ciach…)

> No tak, ale jeśli nigdy nie mogłem otworzyć w ten sposób faktur z UPC
> (na 60% o nie chodziło głównie - już nie pamiętam tego dokładnie), każda
> jedna była rozwalona, a pod inna przeglądarką zawsze się poprawnie
> otwierały, to po co dociekać? Gdyby z jakiegoś powodu miało mi zależeć
> na FF, to oczywiście poświęciłbym temu czas. Obecne wersje IE są całkiem ok.

Moment. Wydaje mi się, że mocno mieszasz kilka systemów walutowych. :D IMVHO
przyczyny są wielorakie, trzeba by mieć w garści tego konkretnego PDFa i
odtworzyć sytuację z wersją programu i pluginu do przeglądarki włącznie.
Gdyż na poprawność wyświetlania mogło mieć:
1. przygotowanie samego PDFa (np. zgodność z wersją)
2. soft go wyświetlający (umiejętność odczytu wersji PDFa z punktu 1)
3. wtyczka do przeglądarki.

Wystarczyło, że pod daną przeglądarką (załóżmy, że w Google Chrome)
wykorzystywana była inna wtyczka (własna, wewnętrzna od Chrome'a), a pod IE
korzystałeś z nowszej wersji (np. doinstalowanej z aktualizacją Adobe
Readera). Równie dobrze za chwilę może być odwrotnie. Wobec czego nie łącz
przeglądarki stron www z poprawnością wyświetlania PDFa, bo to są dwie
oddzielne kwestie.

> Dlatego sam osobiście korzystam z Acrobat Readera. Wtedy wiem, że
> niekompatybilności mi nie grożą.

Żebyś się nie zdziwił. :)

> Owszem, był okres kiedy przez pewien czas unikałem go gdyż bardzo wolno
> zaczął się otwierać w jakiejś wersji. Teraz są komputery szybsze i/lub AR
> został poprawiony więc trzymam się standardu.

Adobe z obsługą własnych standardów / formatów ma czasami więcej problemów
niż ich konkurencja, więc… ;D

> Czasem wspomniany kumpel zawraca mi gitarę w sprawie PDFów. Czuje, że
> powinienem poznać detale tego o czym piszesz :-) Możesz naprowadzić mnie
> i wyjaśnić w czym rzecz i jak sobie radzić?

Daj jakieś konkrety - co robione jest, gdzie wyłazi problem. Albo walcie z
tym obaj na priva - adres w nagłówkach prawidłowy, folder ze spamem raz na
te dwa tygodnie sprawdzam. :)

> A tak na marginesie, obecnie siedzę w grafice/animacjach WWW i
> fotografii. Pracuję w kilku aplikacjach Adobe. Odnoszę wrażenie, że
> każdą z nich napisały zespoły programistów wzajemnie zwalczające się.
> Skróty klawiaturowe tych samych operacji są różne, zarządzanie kolorami
> różne, itd itp.

Nie zwalczające się, co mające odgórny zakaz komunikacji wzajemnej. Plus
odgórne blokowanie uzyskania tych samych funkcjonalności w ten sam sposób.
Np. w pewnej części zagadnień rzeczy, które robisz w Illustratorze i
InDesignie mocno się pokrywają. Ale i w tym, i w tym programie masz
ograniczenia, które powodują, że nie możesz użyć jednego z nich, jeżeli nie
chcesz się uchetać po kokardę.

Sprawdź kilka prostych rzeczy:
- Illustrator, InDesign, Photoshop - ramka tekstowa, ten sam rozmiar ramki,
te same parametry dla tekstu - jak się przełamuje tekst? :)
- format A4 w tych programach - sprawdź, czy im się rozmiar rzeczywisty nie
różni. ;D

> Nie ma czym gitary zawracać. Jeśli masz ochotę przetrenować dla siebie
> samego, to moge poprosić kumpla o ponowne przysłanie mi tego PDF. Wtedy
> na priva mógłbym Ci go podesłać. Mnie osobiście nie pociąga temat.

A ja lubię podłubać, więc jeżeli Wam się chce… :D

> Tak, podzielam Twoją opinię. A już w szczególności gdy amator taki jak
> ja jest w stanie wygenerować materiał dla drukarni i nawet kolory się
> nie rozjeżdżają :-)

Wiesz co? Podeślij ten materiał, który drukarniom wysyłasz… :D

[ Chęć do reformowania mężczyzny jest tym, czemu nie potrafi się oprzeć    ]
[ żadna kobieta.          (Bernard Samson, Len Deighton "Mecz w Londynie") ]