Re: [WINNT] Nie włącza się Adobe Reader

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Nie włącza się Adobe Reader
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Sat, 24 May 2014 21:04:58 +0200
W dniu 2014-05-24 04:10, Przemysław Ryk pisze:

To teraz zwolnij troszeczkę, bo przyczyn może być jeszcze więcej. :)

Ależ oczywiście :-) Gdyby skutkowało stukniecie w rynnę, to zastosowałbym tą procedurę nawet jeśli nie rozumiałbym dlaczego to pomaga :-D Być może przyczyną była wspomniana "dziurawa rynna", jednakże nie dociekałem tego bo znalazłem obejście :-D Pod FF nie potrafiłem sobie dać rady ale poszło pod IE i tak już zostało.

Nie
wypowiadam się odnośnie działania pluginów różnego rodzaju oprogramowania do
odczytywania PDFów wewnątrz okna przeglądarki. To już może być źródło
problemów (przykładowo - plugin już zaczyna wyświetlać PDFa, który nie
został w całości dociągnięty). Mało osób raczej też sprawdza, co tak
naprawdę odpowiada za wyświetlanie PDFa w przyglądarce. I możesz mieć
sytuację, że nieaktualizowany browser www ze starą wtyczką do odczytu PDFów
wykłada się na pewnych dokumentach w formacie PDF. Wina PDFa? Nie. A wynika
to z czego innego, o czym się diabelnie łatwo zapomina. :D

No tak, ale jeśli nigdy nie mogłem otworzyć w ten sposób faktur z UPC (na 60% o nie chodziło głównie - już nie pamiętam tego dokładnie), każda jedna była rozwalona, a pod inna przeglądarką zawsze się poprawnie otwierały, to po co dociekać? Gdyby z jakiegoś powodu miało mi zależeć na FF, to oczywiście poświęciłbym temu czas. Obecne wersje IE są całkiem ok.

Fonty - to jedno. Na to otwierający danego PDFa nie ma absolutnie żadnego
wpływu. Ale… Przy okazji mamy jeszcze różne wersje PDFa. Czym innym jest
PDF/X-1a, a czym innym PDF z interaktywnymi obiektami ukręcony tak, żeby
miał zgodność z wersją 8 czy 9 tego formatu.
I teraz - część osób, która przesiadła się na alternatywne czytniki formatu
PDF (bo są szybsze, mniej zasobożerne itd.) może mieć program, który
znakomicie radzi sobie z PDFem wypuszczonym zgodnie ze standardem Acrobat 5.
Ale - dostaje ów czytnik (czy jego plugin odpowiadający za wyświetlanie w
przeglądarce owego PDFa) linka do PDFa zrobionego zgodnie ze standardem
Acrobata 9. I ta informacja jest zaszyta w PDFie. I to może powodować, że
wyświetlanie danego dokumentu się rozpierdoli do reszty.

Dlatego sam osobiście korzystam z Acrobat Readera. Wtedy wiem, że niekompatybilności mi nie grożą. Owszem, był okres kiedy przez pewien czas unikałem go gdyż bardzo wolno zaczął się otwierać w jakiejś wersji. Teraz są komputery szybsze i/lub AR został poprawiony więc trzymam się standardu.

Zresztą - z poprawnym wyświetlaniem PDFów w - uważaj - Adobe Reader i Adobe
Acrobat ostatnio walczyłem jakieś 9 godzin (a teraz dodaj sobie - w składzie
publikacji, w którym tak de facto PDF jest wyjściowym formatem, gdzie z
moich plików zadrukowano od diabła papieru, w czym siedzę 10 lat). Dopiero
mój szkoleniowiec, mój mentor, naprowadził mnie na rozwiązanie. I to, w jaki
sposób soft Adobe kretynieje na formacie - uważaj - autorstwa tej samej
firmy, to się prosi o batożenie…

Czasem wspomniany kumpel zawraca mi gitarę w sprawie PDFów. Czuje, że powinienem poznać detale tego o czym piszesz :-) Możesz naprowadzić mnie i wyjaśnić w czym rzecz i jak sobie radzić?

A tak na marginesie, obecnie siedzę w grafice/animacjach WWW i fotografii. Pracuję w kilku aplikacjach Adobe. Odnoszę wrażenie, że każdą z nich napisały zespoły programistów wzajemnie zwalczające się. Skróty klawiaturowe tych samych operacji są różne, zarządzanie kolorami różne, itd itp.

Nie no - sorry bardzo, gość siedzący w DTP, który nie wie, jak rozebrać
PDFa, to trochę mocno suabe jest (hint: sam w DTP siedzę). :D

Nie oceniam :-D Jednakże sam byłem zaskoczony tym PDFem. U mnie pod AI
jedna strona (i to uszkodzona), a w czytniku wszystkie. Wydrukowałem za
pomocą wirtualnej drukarki do innego PDF i poszło.

Dopóki nie obmacam, nie obejrzę, to nie mam jak skomentować. :D

Nie ma czym gitary zawracać. Jeśli masz ochotę przetrenować dla siebie samego, to moge poprosić kumpla o ponowne przysłanie mi tego PDF. Wtedy na priva mógłbym Ci go podesłać. Mnie osobiście nie pociąga temat.

PDF jest
fajnym formatem,

Tak, podzielam Twoją opinię. A już w szczególności gdy amator taki jak ja jest w stanie wygenerować materiał dla drukarni i nawet kolory się nie rozjeżdżają :-)

--
Pozdrawiam
Marek