W dniu 2014-01-31 21:26, BQB pisze:
Tyle, że gra zajmująca w pamięci 128k RAM, ładowała się długo - naprawdę
nie pamiętam ile - czy było to 30 minut czy 2 godziny, ale przyjmując,
że 30 minut to transfer wynosił jakieś 72 bajty/s
To zależy jeszcze od komputera. Na Atari 800XL/65XE to gra zwykle
zajmowała max 64KB, a przeważnie sporo mniej. Wczytanie zwykle zajmowało
z 10-15 minut, chyba, że gra była większa, to potrafiła zajmować jedną
stronę kasety 60 min, czyli 30. Nie mówiąc już o grach, które
doczytywały dane w czasie gry i zajmowały całą kasetę, albo dwie (np.
Lode Runner).
C64 miał skompresowane dane i gry ładowały się znacznie krócej, ale
potem czekało się na dekompresję. Podejrzewam, że sam transfer był na
podobnym poziomie, co w Atari. Pozostałych nie pamiętam/nie znam.
Właśnie, można gdzieś znaleźć, jakie wtedy były transfery z magnetofonów
i stacji dyskietek na 8 i 16 bitowe kompy?
Pewnie można, ale nie szukałem.
--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/
http://classicgamesmaniac.gad.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/
|