Re: [WINNT] Małe update - Re: Windows 7 chce się wysrać? (Pendrive - nie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Małe update - Re: Windows 7 chce się wysrać? (Pendrive - nie jest zły)
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Tue, 17 Dec 2013 08:16:58 +0100

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:52af9ec0$0$2374$65785112@news.neostrada.pl...
Ale hasło siedzi sobie w pliku %systemroot%\system32\config\sam
Powinno wystarczyć zachowanie tego pliku i praca na kopii, a po
zrobieniu porządków ponowna podmiana - ale tego osobiście nie
sprawdzałem - lepiej sprawdzić na innej maszynie.

Czy Tobie to trzeba naprawdę łopatą ładować? Zrób kopię dysku 1:1, wyciągnij oryginalny dysk z tego komputera, włóż dysk z kopią do tego komputera, zobacz, co się popsuje, jak zmienisz to hasło admina, zaloguj się i zobacz co się dzieje.

Gdyby to było takie proste, to dawno bym tak podziałał, zwłaszcza, ze kupiony jakiś czas temu dysk 3TB nudzi się niewykorzystany... ale w tych warunkach i okolicznościach, w których jest rzeczony sprzęt, to nierealne, odpada w przedbiegach. Pozostaje gównienie w rzeźbie i oddupostronny spacer naokoło. A pchanie zawartości przez USB (możliwość odpalenia np. Mini-XP jest i działa, pliki lecą aż miło) to powiedzmy, że było by czasochłonne, jest tego sporo GB. U siebie zrobiłbym np. tak, że ścisnąłbym istniejące partycje (właściwie wystarczy systemową, boot jest malutka i wiele by nie dało), skopiował w pozyskane wolne miejsce oznaczając jako "hidden", przemacałbym kopie, a potem przywrócił do postaci oryginalnej, np. PWHE, czy inny program do branzlowania partycji. Ale jak pisałem komp nie mój. Pomacać go mogę, ale, jeśli uziemić, to nie dłużej, niż na 10-15 minut, bądź jeśli dłużej, to przywrócenie do stanu normalnego MUSI być realne dla każdego innego korzystającego, niezależnie od poziomu jego wiedzy komputerowej. Stąd będę dążyć do pozyskania hasła admina, lub czasowego podniesienia uprawnień użytkownika (a usera hasło to znam, ale uprawnień rzecz jasna, nie daje), zawsze można ostrzec, jeśli ktoś zapotrzebuje skorzystać, by ostrożnie macał, bo ... (tu wpisać "co").

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.