Re: [WINNT] W8.1

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W8.1
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Sun, 20 Oct 2013 17:18:16 +0000 (UTC)
Michal <quiarmainuf@dunflimblag.mailexpire.com> wrote:

> Bardziej chodziło mi o przetestowany na własnej skórze w tym znaczeniu,
> że z miejsca nie rozwali systemu. Wstępne rozpoznanie sprawy z Comodo IS
> wskazywało na to że sprawia na dziś pod 8.1 duże problemy i po
> aktualizacji nawet nie da da się odinstalować.

Jeśli chodzi o pakiety Internet Security to np. F-Secure IS 2014 nie
sprawia problemu przy upgradzie W8 -> W8.1. Ale i tak najbezpieczniej
jest odinstalować na czas upgrade wszelkie oprogramowanie, które dodaje
do systemu swoje sterowniki.

> Na razie zainstalowany Avast Free 9.0 i nie sprawia większych problemów,
> choć mogłoby to być szybsze - czasem potraf przyblokować działanie
> nowego programu.

Na spowolnienie niestety nie ma rady poza rezygnacją z programu
antywirusowego.

> Owszem, ale już sama idea ograniczenia czasowego aktywacji takiego
> pakietu jest IMHO niezdrowa, a to że najpierw OS stwierdza że klucz jest
> OK i aktywny, by potem nie przejść aktywacji i wymusić ponowną
> instalację OSa na kluczu pudełkowym to już chore.

Ten darmowy klucz był swego rodzaju nagrodą i zachętą dla tych
użytkowników, którzy zainstalują W8 jak najszybciej po premierze. Ale
zgoda że system obecnie powinien od razu go odrzucić.

> Przez 8 lat nie spotkałem się nigdy z takim kluczem, a na Steamie mam
> ~500 gier. Jedyne co miało okres ważności to kupony rabatowe.

Ja bezpośrednio także nie. Mój znajomy z komputerem z Komputronika
dostał kupony po rejestracji których otrzymał klucze do kilku gier na
Steamie. ZTCP musiał je przypisać do konta Steam do 31 maja tego roku.

--
Piotr Borkowski