Re: [WINNT] W8.1

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W8.1
From: Michal <quiarmainuf@dunflimblag.mailexpire.com>
Date: Fri, 18 Oct 2013 23:03:52 +0200
W dniu 2013-10-18 11:14, miab pisze:

> Antyvirusy przeważnie sprawiają problem przy instalacji (szczególnie
> przestarzałe). Mi wyłączyło jeszcze serwery db.

Ktoś już ma przetestowany na własnej skórze bezproblemowy pakiet
Internet Security z darmową licencją do domu? Przed instalacją Win 8.1
zrobiłem rozeznanie w/s dotychczas używanego Comodo IS i nie
instalowałem z powodu znanych problemów - czasowo jestem na
zabezpieczeniach systemowych i trochę dziwnie się z tym czuję.

BTW:
Win 8.1 x64 instalowany wczoraj w nocy. W grudniu lub styczniu
otrzymałem od MS klucz do Windows Media Center dla Win 8 (przydatne dla
PS3, SmartTV i sieciowego BluRaya stacjonarnego) ale go nie aktywowałem
wtedy i może to był błąd. Win8 trzymałem w folii czekając aż
oprogramowanie dojrzeje. Ponieważ nie ma ISO Win 8.1 z konieczności
wczoraj instalacja Win8 z płyty od zera (automatycznie się aktywował),
po czym wklepałem klucz produktu dla MC z maila od Microsoftu. System
chwilę podumał, zakomunikował podłączony do internetu, że "klucz ważny i
aktywny", pobrał sobie aktualizacje i po reboocie i kolejnej
aktualizacji objawił się jako Windows 8 PRO with Media Center, tyle że
NIE DAŁO SIĘ GO AKTYWOWAĆ. Przypomniałem sobie że MS coś tam pisał o
konieczności aktywacji do 31.01.2013, więc OK - reboot z płyty Win8 z
zamiarem rollupu do stanu pierwotnego i tu kolejna niespodzianka. Po
aktualizacji do Win8 Media Center instalator nie przyjmował pudełkowej
płyty Win8 do odtworzenia plików systemowych do stanu pierwotnego
domagając się "właściwej płyty" i zostawiając jako jedyną opcję
"anuluj". No rzesz k*##a - czy tam w MS nikt tego nie testuje? Zresztą
pomysł na klucze o ograniczonym czasie przydatności do spożycia też jest
chory - jakby na Steamie coś takiego miało miejsce z głupim kluczem do
gry byłaby afera, a tu klucz od MS uwalił system (mimo ze sam uznał go
za "ważny i aktywny" przed upgrade i skończyło się na ponownym
instalowaniu systemu od zera (dobrze że świeża instalacji po 2-3h, a na
SSD toto szybko się instaluje. Jakby to miało miejsce na w pełni
skonfigurowanym i dopieszczonym systemie wpieniłbym się porządnie.

--
/MB