Re: [WINNT] Stabilność Windows 8

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Stabilność Windows 8
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 16 Oct 2013 04:53:29 +0200
Dnia Sun, 13 Oct 2013 14:18:21 +0000 (UTC), Piotr B. [pb2004] napisał(a):

> Nie. Próśb jest tyle samo tylko nie pojawiają się na bezpiecznym
> pulpicie. Stąd moje pytanie.

Tu mnie zaskoczyłeś - aż w sumie sprawdzę w wolnej chwili (tia… tylko kiedy
to będzie).

> Różnica jest taka że w teorii to może umożliwić malware programowe
> wywołanie kliknięcia w dialogu UAC, ale tak jak pisałem malware z tego
> nie skorzysta bo prostsze jest ominięcie zapytania poprzez wstrzyknięcie
> kodu w proces z białej listy[1]. Niestety ale UAC w W7 i nowszych jest na
> domyślnym ustawieniu tylko teatrem bezpieczeństwa a nie rzeczywistą
> barierą jak w Viście.
>
> 1. http://www.pretentiousname.com/misc/win7_uac_whitelist2.html

Tak z własnych doświadczeń bycia helpdeskiem dla znajomych - dla części z
nich samo wyskakujące pytanie pozwala powstrzymać destruktywne działania. Na
swoim swoim komputerze UAC z pełną premedytacją wyłączyłem. Ale chętnie się
tematowi poprzyglądam. :D

[ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God...               ]
[ And I absolutely hate the fucker.    (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]