Re: [WINNT] Stabilność Windows 8

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Stabilność Windows 8
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Tue, 15 Oct 2013 14:38:19 +0000 (UTC)
GAD Zombie <gad@usun.gad.usun.art.pl> wrote:

> Tak. I jest to wyraźnie napisane w okienku, w którym przestawia się
> poziom bezpieczeństwa.

> O, ten temat jest ciekawy. Nie wiedziałem, że aż tak bardzo to kuleje.
> Czemu twierdzisz, że w Viście było to lepiej zrobione? I dlaczego MS
> wycofał się z rozwiązania z Visty, skoro było lepsze?

W Viście domyślnym ustawieniem był obecnie niedomyślny poziom
najwyższy[1] i użytkownik był pytany o każdą zmianę w kontekście
systemu. Nie było białej listy i malware nie mogło niepostrzeżenie
podnieść sobie uprawnień bez wykorzystania błędów w systemie. W nowszych
Windowsach UAC przestało być traktowane jako mechanizm bezpieczeństwa z
powodu opinii użytkowników podobnych do opinii mojego przedpiścy.
Niestety ale tutaj wygoda braku jednego więcej kliknięcia i
przyzwyczajenia z pracy na kontach administracyjnych w poprzednich
Windowsach wygrały ze zwiększonym bezpieczeństwem.

1. http://sdrv.ms/19KShH8
--
Piotr Borkowski