Re: [WINNT] Stabilność Windows 8

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Stabilność Windows 8
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Mon, 21 Oct 2013 15:47:33 +0200
W dniu 2013-10-15 16:38, Piotr B. [pb2004] pisze:
W Viście domyślnym ustawieniem był obecnie niedomyślny poziom
najwyższy[1] i użytkownik był pytany o każdą zmianę w kontekście
systemu. Nie było białej listy i malware nie mogło niepostrzeżenie
podnieść sobie uprawnień bez wykorzystania błędów w systemie. W nowszych
Windowsach UAC przestało być traktowane jako mechanizm bezpieczeństwa z
powodu opinii użytkowników podobnych do opinii mojego przedpiścy.
Niestety ale tutaj wygoda braku jednego więcej kliknięcia i
przyzwyczajenia z pracy na kontach administracyjnych w poprzednich
Windowsach wygrały ze zwiększonym bezpieczeństwem.

1. http://sdrv.ms/19KShH8

Rozumiem. Nie wiedziałem, bo nigdy nie używałem Visty. Zupełnie przeskoczyłem ten system i z XP wszedłem na 7.

Swoją drogą ciekawa sprawa. Problemem tego zabezpieczenia jest fakt zwykłej upierdliwości. Człowiek chciałby być bezpieczny, ale nie chce codziennie odpowiadać na to samo pytanie: czy na pewno chcesz pozwolić temu programowi na XXX? Mnie to też denerwuje. Sprawia też, że zaczynam odruchowo wciskać "tak" w tym oknie, bo znieczuliło mnie już to ciągłe pytanie o to samo. Przydałoby się po prostu przy tym oknie dodać fajkę "nie pytaj więcej o ten program" i wtedy bezpieczeństwo mogłoby zostać na najwyższym poziomie, ale nie musiałbym ciągle pozwalać tej samej aplikacji na to samo. Skoro 100 razy się zgodziłem, to raczej zgodzę się następnym razem. Szukałem takiej opcji, ale nie znalazłem. Są programy, które bez tego w ogóle nie działają i chciałbym móc raz na zawsze potwierdzić, że się zgadzam.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/