Re: [WINNT] Stabilność Windows 8

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Stabilność Windows 8
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Sun, 13 Oct 2013 14:18:21 +0000 (UTC)
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:

> AFAIK próśb o potwierdzenie jest trochę mniej, dzięki czemu są one mniej
> upierdliwe.

Nie. Próśb jest tyle samo tylko nie pojawiają się na bezpiecznym
pulpicie. Stąd moje pytanie. Różnica jest taka że w teorii to może
umożliwić malware programowe wywołanie kliknięcia w dialogu UAC, ale tak
jak pisałem malware z tego nie skorzysta bo prostsze jest ominięcie
zapytania poprzez wstrzyknięcie kodu w proces z białej listy[1].
Niestety ale UAC w W7 i nowszych jest na domyślnym ustawieniu tylko
teatrem bezpieczeństwa a nie rzeczywistą barierą jak w Viście.

1. http://www.pretentiousname.com/misc/win7_uac_whitelist2.html
--
Piotr Borkowski