Re: cd wiarygodno�� speedtest�w

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: cd wiarygodno¶æ speedtestów
From: "kmark" <markotar@o2.pl>
Date: Sat, 14 Sep 2013 16:35:52 +0200
U¿ytkownik "Andrzej Lawa"  napisa³:
> A co masz w umowie? Tzn. czy masz zagwarantowan± prêdko¶æ czy pasmo do
> routera brzegowego dostawcy?

W umowie mam: "do 25Mb/s".
Wiêc niby wszystko jest OK.
Tylko wcze¶niej mia³em umowê na:  do 15 Mb/s i zaproponowano mi zmianê na:
do 25 Mb/s, za niewiele wy¿sz± op³at±. Zgodzi³em siê.
Po zmianie, przez spory okres czasu wszystko by³o OK. Uruchamiane testy
prêdko¶ci na ró¿nych witrynach pokazywa³y przeciêtnie 23 Mb/s.
Oko³o miesi±ca temu wyst±pi³y chwilowe przerwy w dostawie i od tego momentu
prêdko¶æ mierzona tymi samymi testami zmala³a o 10 Mb/s. Jedynie prêdko¶æ
mierzona na stronie internetowej dostawcy
http://www.upc.pl/internet/poznaj-internet/test-predkosci-lacza/
niezmiennie wykazuje 23-24 Mb/s
Dlatego pierwotnie moje pytanie dotyczy³o wiarygodno¶ci pomiarów
dokonywanych na innych witrynach, a w szczególno¶ci wiarygodno¶ci prêdko¶ci
pobierania testowego pliku z witryny http://www.vectra.pl/test, który w moim
przypadku nigdy nie przekracza 9 Mb/s