[WINNT] Stabilność Windows 8

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Stabilność Windows 8
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Fri, 23 Aug 2013 08:45:52 +0200
Witam

Od około 1,5 miesiąca używam już Windows 8 i mam same pozytywne odczucia, mimo wielkich uprzedzeń. Ponieważ jechałem przez miesiąc na testowej wersji Pro, a dopiero potem kupiłem pełną zwykłą "ósemkę" (taki niby Home), to zainstalowałem ją trochę ponad tydzień temu. System świeży, niewiele w nim zdążyłem zrobić, tylko parę programów i gier poinstalowałem, bo testuję co działa, a co nie. Ku mojemu zaskoczeniu, działa większość tego, co chciałbym. Stare gry też, chociaż gry 16-bitowe (np. NFS 3) się nie włączają (mam wersję 64-bit).

Jednak zainstalowałem grę Trackmania zabezpieczoną jakimś badziewnym systemem zabezpieczeń Starforce, który instaluje jakiś sterownik w systemie, by w ogóle działać. Gra zainstalowała się, uruchamiam ją i widzę komunikat, że zainstalowano system zabezpieczeń, więc trzeba zrestartować komputer. No dobra, niech będzie. Wcisnąłem "tak". System zamknął się normalnie i uruchamia się od początku, po czym widzę komunikat "przystępowanie do próby automatycznego naprawienia systemu". I tak trwało to ze 20 minut, po czym zobaczyłem, że nie da się naprawić systemu i mogę spróbować innych metod. Włączyłem więc przywracanie systemu - na szczęście miałem jakieś punkty przywracania. Wybrałem ostatni punkt i znowu czekałem 20 minut, po czym pokazał się błąd i informacja, że nie da się przywrócić systemu. Już myślałem, że to koniec i jedna gra pokonała nowoczesny system. Zrestartowałem go ponownie i okazało się, że przywracanie jednak jakoś się udało (nie wiem, może niekompletnie?) i system wstał. Wyczytałem w sieci, że ten Starforce jest niekompatybilny z Win7, więc pewnie z Win8 też. Rozumiem, że nie działa. Ale dlaczego zdemolował system od razu, to już nie wiem. Trochę teraz strach instalować starsze rzeczy, bo nie wiadomo co innego spowoduje podobne straty.
Czekam na poprawki do systemu :). Może z czasem będzie lepiej.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/