W dniu 2013-06-11 19:52, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Tue, 11 Jun 2013 17:15:15 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
1. wpisz w przegladarce jako adres strony tiny.pl/hswxg
No właśnie to jest najtrudniejsze :D Ludzie z ery googla już nie umieją
wpisywać urli ;) Wklepują urla w googla.
A poczte potrafia sprawdzic i kliknac linka?
Imho robisz z igly widly.
Nie robi.
Osobiście kilka lat siedziałem w serwisie i obsługiwałem klientów przez
telefon. Jeśli klient ma 50 lub ponad 60 lat, a tacy są, to wyjaśnienie
najprostszej rzeczy może być niewykonalne. Nieraz z kumplami w pracy
mówiliśmy, że z tego to książkę z dowcipami możnaby napisać. Np:
serwis: - Proszę otworzyć "Mój komputer"
klient: - Pana komputer??
Albo:
serwis: - Proszę wpisywać hasło w polu do tego przeznaczonym. - Tu
podany ciąg liter i cyfr, w tym cyfra zero, a
klient: - Zero małe czy duże?
Albo: Dla klienta odróżnienie / od \ czasem graniczy z cudem, bo jest to
po prostu "ukośnik" i tyle. Wytłumacz teraz klientowi spokojnie, który
ma wpisać w adresie.
Albo: Klient dostał adres strony, do niej hasło i login. Dzwoni i mówi,
że nie działa. Po długiej dyskusji okazało się, że wszedł (uwaga) na
stronę Onetu i wpisał login i hasło w pole wyszukiwarki na onecie, a
skoro nie pomogło, to jeszcze raz wpisał do niej adres strony.
Albo: Klient dostał plik w mailu. Miał go rozpakować do katalogu z
programem i podmienić. Pół godziny rozmowy telefonicznej nie pomogło.
Klient się poddał i powiedział, że nie da rady. Kazał do siebie przyjechać.
I takich przykładów mógłbym podawać dziesiątki, a potwierdzają tylko
tezę, że nie każdy klient jest taki mądry, jakbyśmy oczekiwali i
niektórym naprawdę najprostsza (dla nas) rzecz się za cholerę nie uda.
Dlatego rozumiem doskonale Przemka, że szuka programu idiotoodpornego,
bo z innym niektórzy nie dadzą rady i tyle.
--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/
http://classicgamesmaniac.gad.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/
|