Re: Dziwny traceroute i inne... - komentarz z boku

Autor: J.F. (jfox_at_priv6.onet.pl)
Data: Sat 01 Jan 2000 - 23:06:14 MET

On Fri, 31 Dec 1999 09:35:02 +0100, Steven Jurczyk wrote:
>... Warto jeszcze zauwazyc jedna
>sprawe - MANy utworzyly wieksza calosc pod tytulem pol34 - i ta siec ma
>wlasna bramke bgp do tpnetu... Czesc manow korzysta z tego lacza a czesc
>uparcie chce miec wlasne czesto duzo gorzej dzialajace lacza/bramki do
>tpnetu... Dlaczego?

Moze chca zeby lokalne bramki dzialaly lepiej ? Moze jest tam ktos
rozsadny komu zoladek skreca mysl ze dwa routery odlegle o kilometr
lacza sie trasa 700km ? Tym bardziej ze swiatlowody od roterkow
zajmuja sasiednie gniazda na krosownicy...
O tym ze taniej, lepiej bo szybciej, niezawodniej itp to juz chyba nie
ma co wspominac ?

>Co do TPNET'u i BGP - wybrali taka a nie inna polityke - wola zupgradowac
>lacza miedzymiastowe do 34 i 155 mbit/s niz stawiac w kazdym manie router
>bgp - ich wybor...

ale to chyba nawet nie musi byc router bgp - krajowe many maja chyba
niewiele przydzielonych sieci i dla lokalnej bramki nie widze problemu
zeby je wpisac, czy np RIP uzgodnic..

>Prawde mowiac sie nawet nie dziwie ich decyzji...

A mnie swoja droga zastanawia co innego - bramka w Lublinie byla,
znaczy sie porzadny router stal.
A teraz nagle nie mozna znalezc wolnego ?

J.