Re: Dziwny traceroute i inne... - komentarz z boku

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Sun 02 Jan 2000 - 16:30:10 MET

J.F. napisał(a) w wiadomoœci: <3873b512.5354599_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...

>Moze chca zeby lokalne bramki dzialaly lepiej ? Moze jest tam ktos
>rozsadny komu zoladek skreca mysl ze dwa routery odlegle o kilometr
>lacza sie trasa 700km ? Tym bardziej ze swiatlowody od roterkow
>zajmuja sasiednie gniazda na krosownicy...
>O tym ze taniej, lepiej bo szybciej, niezawodniej itp to juz chyba nie
>ma co wspominac ?

Samo fizyczne lacze to nie wszystko - jest jeszcze kwestia routerow po
obydwu stronach... Routery brzegowe tpnetu udostepniaja jedynie routing
statyczny - a lubman przezucil sie na bgp - stad pvc zakonczona az w
Warszawie... Many dalej probuja uparcie tworzyc wlasne bramki do tpnetu,
mimo ze i tak zakancza sie na routerze w Warszawie... Po co??? Nie
wystarczylo by jedno a najlepiej dwa dzialajace przejscia pol34<>tpnet
zamiast tej calej dosc dziwnej/niedzialajacej struktury...

>ale to chyba nawet nie musi byc router bgp - krajowe many maja chyba
>niewiele przydzielonych sieci i dla lokalnej bramki nie widze problemu
>zeby je wpisac, czy np RIP uzgodnic..

Krajowe many (te wieksze) chodza na wlasnych IP, AS'a i uzywaja BGP przy
komunikacji z innymi sieciami. Zechcieli BGP z tpnetem aby moc wyjsc na
swiat przez tpnet - niestety automatycznie trzeba bylo zrezygnowac z
routingu statycznego a wiec i lokalnej bramki ktora umiala tylko takowy
obsluzyc..

>A mnie swoja droga zastanawia co innego - bramka w Lublinie byla,
>znaczy sie porzadny router stal.
>A teraz nagle nie mozna znalezc wolnego ?

Jeszcze raz zauwazam ze router stal i stoi - ale nie umie obsluzyc BGP na
ktory przeszedl lubman...

Pozdrawiam
Steve