Re: Dziwny traceroute i inne... - komentarz z boku

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Thu 06 Jan 2000 - 08:21:03 MET

"J.F." wrote:

> Moze chca zeby lokalne bramki dzialaly lepiej ? Moze jest tam ktos
> rozsadny komu zoladek skreca mysl ze dwa routery odlegle o kilometr
> lacza sie trasa 700km ?

Mnie skreca i robie wszystko zeby to zmienic. Namowienie jednak
decydentow zeby wydac 3 mln PLN na 10xCisco7000 (bo nie jeden
Lublin w Polsce) tylko po to zeby bylo troche lepiej
jest trudne. Za tyle mozna kupic wiele rzeczy rzeby bylo duzo lepiej.
A do tego zupelnie wbrew zasadzie ze kazdy klient za ta sama cene
dostaje
to samo. I ze nie ma lepszych klientow chocby maly MAN w nazwie
czy .gov na koncu.

> Tym bardziej ze swiatlowody od roterkow
> zajmuja sasiednie gniazda na krosownicy...

Nawet jesli zajmuja to po stronie TPNET nie ma routera zapewniajacego
BGP
a co najwyzej routing statyczny. Ja wiem ze dla wiekszosci z Was
polaczenie
w jednej sieci BGP, OSPF'a i staticow nie stanowi problemu ale ja sie
upieram:
Pora z tym skonczyc.

> O tym ze taniej, lepiej bo szybciej, niezawodniej itp to juz chyba nie
> ma co wspominac ?

> ale to chyba nawet nie musi byc router bgp - krajowe many maja chyba
> niewiele przydzielonych sieci i dla lokalnej bramki nie widze problemu
> zeby je wpisac, czy np RIP uzgodnic..

> A mnie swoja droga zastanawia co innego - bramka w Lublinie byla,
> znaczy sie porzadny router stal.
> A teraz nagle nie mozna znalezc wolnego ?

Stal i stoi ale taki na ktorym nie ma BGP czyli Passport.

P.S. Przepraszam ze nie odpowiadam na wszystkie listy ale nie dam rady.
Wybieram takie w ktorych jest najwiecej przeklaman...
I jeszcze raz powtorze z uporem maniaka. Lacze z Lubmana nie idzie na
Piekna. NIE IDZIE NA PIEKNA. Naprawde.

Konrad