Re: Nowy cennik uslug NASK

Autor: Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 13:43:35 MET

On Thu, 23 Nov 1995, Jacek Piskozub wrote:

> Kto mi powie jak ma placic moj instytut podlaczony routerem Cisco 7000
> na MANowskiej > petli FDDI?

Czy twoj instytut ma umowe z NASK? Wydaje mi sie ze nia ma.
Natomiast wydaje mi sie ze do NASK-u dolaczony jest TASK (MAN w
Trojmiescie) i to on bedzie placil za przylaczenie do Internetu (zreszta w
tej chwili 256kbps, czyli 48 milionow miesiecznie plus oplaty za ruch
powyzej limitu - do tej pory TASK placil 570 milionow kwartalnie czyli
190 milionow miesiecznie). Twoj instytut bedzie sie rozliczal z TASK-iem
a nie NASK-iem.

> [...]
>
> To chyba nie to.

> [...]
>
> To mam nadzieje nie to. Za 2 Mbps mialo by byc 142 miliony PLZ
> miesiecznie ????!

Jak juz napisalem 48 milionow miesiecznie ale caly TASK a nie twoj instytut.

> A moze:

> Ale co to jest w tym wypadku przeplywnosc lacza?
>
> Teraz bedzie dobry dowcip

> Uwaga: to tylko za przekopiowanie plikow:

Oczywiscie tak. Za skopiowanie zbiorow.

> A to za ich nie wykasowanie:

To za ich nie wykasowanie.

> To jest najlepsze:
>
> 500.000 PLZ za poprawienie bledu ortograficznego? Wchodze w to. Moge
> budowac strony WWW za pol ceny. Tylko, kurcze NASK jako monopolista
> zarzada swojej dzialki :-((((((((

Nie, tylko jesli ktos przynosi nowa wersje strony. Jak mozesz budowac
strony WWW za pol ceny to czemu ich nie budujesz. Zanim to zrobisz
obejrzyj sobie ile za ta usluge zycza sobie inni a potem narzekaj ze NASK
jest taki "drogi".
 np. ATM w Warszawie (kopia z cennika umieszczonego na serwerze WWW):

--------
umieszczenie serwisu WWW, Gopher lub FTP na serwerze ATM - Internetu
Komercyjnego w Polsce
        750 zl kwartalnie za 1 Mb HDD kwartalnie
--------

Polbox (rowniez kopia cennika umieszczonego na WWW):

--------
* _Strona na serwerze WWW_

    * Eksploatacja - 500 PLZ kwartalnie za kazdy rozpoczety megabajt
          danych.

    * Instalacja (umieszczenie) strony WWW w POS - 100 PLZ /jednorazowo

    * wymienianie strony WWW (wprowadzenie zmian) 50 PLZ
--------

> Koszty wypisaywania rachunkow bede wiekszoscia obrotu w tym wypadku.
> Pomysl wybitnie chybiony.

Byc moze...

Mialem sie nie odzywac w tej dyskucji, ale powyzszy list tak mnie wkurzyl,
ze musialem odpisac.

Irek