Re: Nowy cennik NASK

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_helios.cto.us.edu.pl)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 13:51:48 MET

On Thu, 23 Nov 1995, Michal Jankowski wrote:

> No wlasnie. Proponuje zeby wszyscy uruchomili swoich szefow, i
> wystapili do NASKu, ze na taki sposob taryfikacji i na takie ceny sie
> nie godza. Szefow, tzn. zeby dyrektorzy instytutow/rektorzy uczelni
> wystosowali takie pisma. Na papierze i z pieczatka. Tylko z taka
> reakcja oni moga sie liczyc, nasze maile oleja.

Uprzejmie informuje, ze sytuacja prawna w zakresie cennika NASK jest
nastepujaca:

zgodnie z umowa, jaka abonent zawiera z NASK, zmiana cennika nie wymaga
formy pisemnej. Umowa moze byc wypowiedziana przez kazda ze stron z
wyprzedzeniem 90 dni z wylaczeniem punktow o zmianie cennika NASK.
Jesli abonent nie wyrazi zgody na zmiane cen, umowa ulega rozwiazaniu po
uplywie miesiaca od daty doreczenia abonentowi nowego cennika. Przez ten
miesiac abonent ponosi oplaty w niezmienionej wysokosci, po czym zostaje
odlaczony od sieci.

Komentarz: prawdopodobnie wszyscy abonenci NASK maja takie wlasnie umowy.
Skoro nic nie placili (placil KBN) oprocz VAT, kto by sie
dokladnie przygladal tresci umowy. Teraz okazuje sie, ze KBN bedzie
placil zapewne za abonamentowa czesc ruchu, a pozostale oplaty spadna na
abonentow (uczelnie). Oczywiscie nikogo nie stac na takie oplaty, jakie
proponuje NASK. W zwiazku z tym sa trzy wyjscia:
1. nie zgodzic sie na doreczony nowy cennik i po miesiacu adieu!
2. zgodzic sie na cennik i przeniesc oplaty na pracownikow i studentow
   w calosci lub w czesci. Osobiscie wydaje mi sie to nie do przyjecia.
3. zgodzic sie na cennik i podjac dzialania administracyjne zmierzajace do
   drastycznego ograniczenia ruchu w sieci: zablokowac ftp, zamknac
   serwery WWW, ograniczyc objetosc wysylanej (bo na przychodzaca nie
   mamy wplywu) poczty

Pozostaje zatem czwarte wyjscie: protestowac, jak radzi Michal, bo naruszony
zostal drastycznie interes spoleczny.

Pozdrowienia,

Maciek