Re: Nowy cennik uslug NASK

Autor: Michal Jankowski (Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 15:23:19 MET

>Jak juz napisalem 48 milionow miesiecznie ale caly TASK a nie twoj instytut.

Jesli ktos tu ma prawo byc wkurzony, to my (klienci NASK), a nie wy
(NASK).

Bardzo ladnie Irku piszesz, ze tylko 48 milionow, i ze caly TASK, i to
jest prawda, ale daleko nie cala. Klucz w tym, ze owe 48 milionow
obejmuje wylacznie 1000 jednostek abonamentu, czyli 1000 MB badz 4000
MB, w zaleznosci od tego, czy na kraj, czy na zagranice. Tymczasem
pasmo 256 kbps umozliwia przeslanie 256 kbps / 8 bitow per bajt *
86400 sekund na dobe * 30 dni w miesiacu * 2 kierunki ruchu = 166000
MB.

Czyli abonament obejmuje od 1/166 do 4/166 calosci pasma. To jest
jeden procent czy dwa.

Tu lezy pies pochowany, w oplatach od bajta, nie w oplatach za
pasmo!!!!!!

Za 100% wykorzystania pasma na sam kraj trzeba bedzie zaplacic nie 48
milionow, tylko 664 miliony. Za pasmo wykorzystane w polowie 300
milionow. Czy wy tego nie widzicie???????

  MJ