Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"
From: Trybun <MLSCh@jachu.cb>
Date: Sat, 18 Nov 2023 10:52:19 +0100
W dniu 14.11.2023 o 19:57, ptoki (ptoki) pisze:
On Tuesday, November 14, 2023 at 5:13:36 a.m. UTC-6, Trybun wrote:
W dniu 13.11.2023 o 21:18, ptoki (ptoki) pisze:
On Sunday, November 12, 2023 at 4:34:53 a.m. UTC-6, Trybun wrote:
W dniu 10.11.2023 o 21:49, ptoki (ptoki) pisze:
On Friday, November 10, 2023 at 10:55:06 a.m. UTC-6, Trybun wrote:
W dniu 10.11.2023 o 17:39, ptoki (ptoki) pisze:
On Thursday, November 9, 2023 at 2:06:20 a.m. UTC-6, Trybun wrote:
W dniu 09.11.2023 o 06:50, ptoki (ptoki) pisze:
On Wednesday, November 8, 2023 at 9:27:50 p.m. UTC-6, Trybun wrote:
kupiłem "podświetlaną" klawiaturę. Problem w tym że ona nie ma
podświetlanych klawiszy a tylko miedzyklawiaturowe przestrzenie,
pożytku, poza wielce dyskusyjnym wyglądem - żadnego. Czy to możliwe żeby
producenci wypuszczali na rynek takie buble pod nazwą "klawiatura
podświetlana", czy tylko trafiłem na jakiś wybrakowany egzemplarz?
Jednym słowem, są powody aby reklamować czy nie ma?
1. Glosuj portfelem. Rob risercz przed zaplata
2. Nie wiem czemu pytasz o to tutaj. Jak niezgodne z pudelkiem to reklamuj. Ja
bym zwrocil i kupil dobre.
3. Jak cie oleja i nie dadza zwrocic a same klawisze ci pasuja to se kup
klawisze i wymien te co masz na takie co sa przezroczyste. No ale to bedzie
inwestycja niestety.
Jakby nie patrzeć to grupa o sprzęcie komputerowym..
O sprzecie a nie o prawie. Tu ci ludzie powiedza co mysla a nie do czego masz
prawo.
Jak widac nikt nie zapytal co to za klawira, jaki ma opic na pudelku itp.

Podswietlone klawisze sa podswietlone. Maja lampki od spodu? Maja. A to ze
literki nie sa przezroczyste to juz inna sprawa.
Nie zebym bronil producenta czy sprzedawcy. Ale jak chcesz zwrocic to od obu
zalezy czy ci kase oddadza. I narzekanie tutaj ci wiele nie pomoze bo nikt ci
nie podyktuje pisma z reklamacja...

Właśnie tu chciałem zasięgnąć języka, brak podświetlania klawiszy jest
zgodny z terminem "klawiatura podświetlana" czy nie..
Imho nie sa zgodne ale na to nie ma definicji. Jak sprzedawca przyjmie i odda
kase to jego decyzja.
Kopac sie z nim nie bedziesz bo nie warto.

Klawisze luzem są droższe od samej klawiatury
A to juz inny aspekt. IMHO nieistotny. Mozna dostac klawiature za darmo i
dokupic klawisze i to bedzie dobry dil jak klawiatura dobra.

Wiec zapytaj sie sam siebie czy klawisze dobre i czy warto inwestowac w keycapy.
A w miedzy czasie zareklamuj. Ryzykujesz ze kasy nie zwroca a klawire oddadza
jak oplacisz przesylke. Tracisz kase na przesylke przynajmniej raz a
potencjalnie dwa razy.
O jakim prawie? Nie rozumiesz pytania do użytkowników podświetlanych
klawiatur?
Jak juz pisalem, nieistotne co my ci tu napiszemy. Istotne co sklep pomysli.
Ale widze ze nawet tu nie czytasz to sie nie dziwie ze kupujesz bez refleksji i
potem nie jestes zadowolony.

Ponownie: Sprobuj zwrocic, jak sklep odda kase to fajnie, jak nie to powodzenia
w uzeraniu sie. Nasza opinia sklepowi do sumienia nie dotrze.

Jak to nieistotne, - masz taka klawiaturę to piszesz - "u mnie też jest
to choinka a nie klawiatura podświetlana", albo odwrotnie, "nigdy nie
widziałem klawiatury podświetlanej, bez podświetlanych klawiszy"..
To na nic bo po rozpakowaniu wyrzuciłem karton.
Sluchaj, masz juz chyba trzy czy cztery razy napisane co i jak. I nadal drazysz
temat. To ty przyszedles po porade a teraz zaczynasz ewangelizowac bo ci sie
nie podoba to co dostales.

Robisz bledy konsekwentnie (nie ogladasz obrazka na stronie - tam widac ze
literki nie przeswituja, nie pytasz przed zakupem, wyrzucasz pudelko).

I po otrzymaniu podsumowania sytuacji probujesz mnie przekonywac do swojego
punktu widzenia. Nie. Ja moj poglad mam i o nowy nie prosilem.

Kupiles gniota. Nie mozesz go zwrocic. Wyjeb go fhui. Kup lepsza klawire. Ciesz
sie nowa lepsza klawira. To moja rada.

Za te 80pln masz nauke i nastepnym razem bedziesz ogladal towar z 10 stron
zanim kupisz. A i tak czasem wtopisz bo dzis rynek taki ze trudno sie ustrzec.

A jak sie nie zgadzasz to powiedz sklepowi ze ja powiedzialem ze klawiatura
niedobra i ze oszukali bo literki nieprzezroczyste. Jak ci pomoze to w
negocjacjach to spoko. A jak nie to patrz punkt o wyjebaniu i zakupie nowej.

Chyba nie zauważasz jakie to są odpowiedzi,  Wszyscy jak jeden piszecie
"owszem, mam klawiaturę podświetlana, ale w niej klawisze są
podświetlane", i zaraz uwaga że jak kupie coś taniego to to ma prawo nie
mieć tej funkcji. Tylko że to już jest niczym nie poparta spekulacja, a
ja pytam o doświadczenia własne. Bo nadal do diabła nie wiem czy
wszedłem w posiadanie bubla w którym coś nie gra czy najnormalniejszego
wyrobu robiącego pozory.
Bo ludzie tutaj kupili i wiedzieli ze trzeba sprawdzic. I nie kupili za 50pln.
To sa czynniki ktore sprawiaja ze nie musieli sprawdzac oczywistosci.

Nie wiem czemu nadal drazysz temat. Klawiatura podswietlana ma lampki. Ale to
nie znaczy ze lampki beda swiecic gdzie ty tego oczekujesz.
Obstawiam ze znajdziesz klawiature ktora nie bedzie miala klawiszy
podswietlonych tylko jakis pasek wokolo obudowy i tez bedzie nazwana
podswietlana.
Jak sklep dal fote i napisal co jest podswietlone ale ty nie sprawdziles co sie
swieci i jak to oni beda twierdzic ze wina jest Twoja bo nie patrzysz co
kupujesz.

Moze jak takich klientow bedzie duzo to przestana tak opisywac towar ale
najpierw musi byc duzo takich co sie nacieli i skutecznie z sklepem powalczyli
o zwrot.
Ale nie sadze aby tak sie stalo.

Ergo: Nie ma sensu drazyc, nauczyles sie byc uwazny, wiesz o co pytac i mam
nadzieje ze nieco zdrowej paranoi sie w Tobie zrobilo ktora to pozwoli ci
uniknac wpadek w przyszlosci.

I nawiasem:
W IT trzeba miec taka paranoje rozwinieta bo cos co dla jednego jest oczywiste
dla drugiego jest opcjonalne a dla trzeciego wogole niepojete. Duzo czasu i
wysilku schodzi na wyjasnianie takich drobnych aspektow.
To czasem pojawia sie tez w innych tematach.
Np. brak mozliwosci wylaczenia systemu start stop. Albo fakt ze jak sie w
samochodzi zamknie dzwi kierowcy kiedy dzwi pasazera sa nie zamkniete to te
pasazerskie zostaja otwarte mimo ze kierowcy sa zablokowane. I idziesz sobie w
sina dal a auto otwarte...

A więc z czego to przeświadczenie że tańsza to już może nie mieć deklarowanych funkcji? To pytanie już tylko retoryczne. Kończę temat, dzięki za zainteresowanie tematem, wyjaśnienia i rady.