Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 10 Nov 2023 03:40:01 GMT
On 2023-11-09, Trybun <MLSCh@jachu.cb> wrote:
> Ano, powinna podświetlać. Przecie dla tego podświetlania klawiszy taką 
> klawiaturę się na ogół kupuje.
> https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/klawiatury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-havit-kb878l-rgb
> Moja wcześniejsza, (Dragon coś tam) miała podświetlane klawisze, ale 
> mimo tego że kosztowała prawie 80zł to mimo niezbyt intensywnego 
> użytkowania w ciągu kilku miesięcy z kilku klawiszy zeszła farba. 
> Reklamacji nie chcą przyjąć, twierdzą że to nie wada sprzętu a 
> "kosmetyka" s to nie podlega gwarancji..

Nigdy nie reklamuj z tyt. gwarancji bez konkretnych powodów. Gwarancję 
definiuje (może okreslić) producent lub sprzedawca i faktycznie może 
czegoś takiego nie uwzglednić. 

Takiej mozliwości nie daje mu reklamacja z tyt. niezgodności z umową, 
gdzie prawa konsumenta są określone ustawowo.

Reklamacja z tyt. gwarancji ma zwykle jedynie sens gdy wygasła ochrona 
ustawowa, a gwarancja wciąż obowiązuje.

To, ze reklamowałeś z tyt. gwarancji nie zamyka drogi ochrony ustawowej, 
więc jeśli minęlo jedynie parę miesięcy (nb. kiedy konkretnie kupiłeś, 
bo od stycznia zmieniły się przepisy?) to reklamuj ponownie z wyraznym 
zaznaczeniem, że reklamujesz z tyt. niezgodności z umową i nie daj się 
spławić.

https://konsument.gov.pl/niezgodnosc-towaru-z-umowa-a-gwarancja-reklamacje/

-- 
Marcin

<Pop. w Wątku] Aktualny Wątek [Nast. w Wątku>