Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer do zdjęć

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer do zdjęć
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Mon, 20 Mar 2023 13:38:02 -0700 (PDT)
niedziela, 19 marca 2023 o 17:23:24 UTC-5 Mchal M. Lechanski napisał(a):

> Według specyfikacji 2GB to minimum, rekomendują 8GB. Dlaczego - nie
> wiem. Widziałem za to posty ludzi, którzy mają omputerki nowsze i
> silniejsze niż mój i też narzekają na wydajnść.
>
> Teraz mam czterordzeniowe i7 2.6GHz z 16GB ram, z czego grafika ma 1.5GB
> jak to chodzi z ostatną wersją PhotoRaw pisałem już wyżej.
>
> Czy w ogóle to mozliwe żeby 0.5GB powodowało aż taką różnicę że program
> który jest nieużywalny przy 1.5GB zaczął nagle działać bez problemu przy
> 2GB?

A to nie wiem. Ale zajrzal bym co tak naprawde tam sie dzieje ze tak wolno
dziala.
Moze problem nie jest w sprzecie a w jakims filterku czy pluginie ktory jest
niedorobiony?

Moze jakas operacja ktorej inni nie wykonuja a ty wykonujesz czesto jest tak
ciezka?

Operujesz tutaj na bardzo abstrakcyjnych pojeciach skupiajac sie na pamieci a
moze to nie ona winna?

Zajrzyj co tak naprawde jest dobite jak ci sie ta apka muli.

To ze cpu ciezko robi moze byc powiazane np z tym ze dysk powolny jest albo ze
rzeczywiscie pamieci malo i windows/program swapuje.

A moze antywirus zbyt czuly i sie wtarabania w przeliczenia?

Zakladam oczywiscie ze program rzeczywiscie muli a nie ze oczekujesz aby
ciezkie operacje robil w mgnieniu oka...