Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer do zdjęć

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer do zdjęć
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Tue, 21 Mar 2023 23:57:34 -0700 (PDT)
środa, 22 marca 2023 o 01:09:47 UTC-5 Roman Tyczka napisał(a):

> Po co pieprzysz głupoty?
> Zapraszam do pogłębienia wiedzy, zacznij tu:
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/Ivy_Bridge_(microarchitecture)
>
> a potem klikaj successor po prawej stronie każdego cpu.
> Może pojmiesz, że zmiany w CPU nie dotyczą tylko procesu
> technologicznego i zegarów.

https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-9700-vs-Intel-Core-i5-5300U/m816180vsm16790
Wzialem pierwszy z brzegu.
I dalem raczej fory nowszemu i mocarniejszemu (2.3 vs 3GHz i 2 vs 8 rdzeni)
Roznica jest jak dla mnie kosmetyczna bo w zaleznosci jak patrzec te 100 czy
150% to gdy chodzi o ciezkie przeliczenia jest kosmetyka.
Moze jest lepiej jak soft umie w wielu watkach liczyc ale wtedy czesto
problemem zaczyna byc ram i znowu drogo wychodzi kupic 16 czy 32GB do starej
plyty.

Jakbym poklikal dalej wstecz to wiele lepiej by nie bylo.

A ceny starszych ale z topowych serii sa tak drogie ze nie warto cudowac i do
starej plyty wtykac topowca.

Wiec w praktyce od jakichs 2012 do 2020 byl zastoj i w sumie wiele sie nie
zmienilo. No chyba ze nazywasz wiele 2-4 krotne przyspieszenie dla
specyficznych zastosowan w ciagu 10 lat.

No nic. Jak uwazasz ze OP powinien cos innego kupic to podaj mu w co warto
celowac i ma najlepszy wspolczynnik oplacalnosci i rozbudowy o ram.  Sam bym
chetnie sie dowiedzial co przeoczylem jak robilem research ktory skonczyl sie
konkluzja ze nie warto kupowac nic do mojej plyty z i3 6100 bo kosztuje krocie
a liczy tak samo a wymiana plyty to w sumie 70% zestawu dla ryzena...