Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer do zdjęć

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer do zdjęć
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Sun, 19 Mar 2023 09:09:21 -0700 (PDT)
sobota, 18 marca 2023 o 03:37:25 UTC-5 Mchal M. Lechanski napisał(a):
> Dzień dobry,
>
> Pomóżcie zbudować kompputer do obróbki zdjęć - od lat nie interesowałem
> się sprzętem więc nie wiem co teraz jest naj...
>
> Ważna jest wydajność grafiki i musi być przynajmniej 8GB VRAM, do tego
> jakiś płyta główna z osprzętem i procesor co to się nie zestarzeje za
> kilka miesięcy i 32 (lepiej 64) GB RAM. Dwa wyjścia do monitora - w
> zasadzie dowolne HDMI, DP czy co tam jeszcze... Dyski sam dobiorę.
>
> Do tego musi być jak najmniejszy i jak najtańszy. I ważne - ma nie
> mrugać wszystkimi kolorami jak to (przynajmniej na eBay) mają komputerki
> [...]

Przeciez to dzis prawie kazdy.

No i to wymaganie 8GB VRAM to skad? To jakis fotoszop tak chce?

Co do cpu to ostatnio rozwoj spowolnil.

Powiedz co masz teraz i co z tymi zdjeciami robisz to sie wymysli co ci trzeba.

Bo obrobka zdjec dzis to chyba nawet telefony umia robic - nie zeby wygodnie
bylo...

Ja bym bral najbardziej wydajnego wzgledem ceny ryzena i plyte do tego pasujaca
na popularnych teraz pamieciach.
Mysle ze nawet ryzen serii G powinien i do obrobki grafiki i do grania sie
nadac. To spora oszczednosc bo gpu z 8GB ram to ceny w okolicy 2kpln...