Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer do zdjęć

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer do zdjęć
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 25 Mar 2023 11:30:48 GMT
On 2023-03-22, Roman Tyczka <romantyczka@hate.you.spammer> wrote:

> "Effective CPU speed" - po chuju parametr, co to znaczy wg Ciebie?
>
> Bo CPU ma listę rozkazów liczoną w setkach, wiele prostych, typu
> dodawanie dwóch wartości czy odczyt lub zapis komórki pamięci. To
> operacje banalne i w nich liczy się zegar i IPC. I "benchmarki" na tym
> bazujące można sobie wsadzić w sandały,
> Jeśli chodzi o zastosowania bardzie pro, jak choćby obrabianie grafiki o
> której mowa w tym wątku, to się nagle okazuje, że liczą się rzeczy np.
> takie:
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Vector_Extensions

> [...]

Coś w tym jest, bo ostatnio zainstalowałam oprogramowanie do obróbki
zdjęc 360 deg na dość leciwym, acz nie tak słabym FX-8350 i nie da się
praktycznie nic pod nim robić, podczas gdy na 4415Y, formalnie 4x
benchmarkowo słabszym, śmiga jak złoto. Pewnie kwestia nie tylko cpu,
ale obie maszyny z grafiką zintegrowaną.

--
Marcin