Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami
From: "kang...@gmail.com" <kangyooni@gmail.com>
Date: Fri, 28 Oct 2022 16:06:02 -0700 (PDT)
Zmontowałem zabytkowy komputer 486, posiada dwie stacje dyskietek - 1.44MB z
innego starego kompa oraz 1.2MB (5.25")  - old-new stock, napęd Panasonic
jeszcze z kartonową wkładką zabezpieczającą, nigdy nie używany.

Teraz zaczynają się problemy. Próbuję instalować DOS-a ale idzie to opornie:
dyskietka 3.5" nagrana w napędzie USB czyta się z błędami, instalacja startuje
ale zawiesza się losowo, bądź "za mało pamięci" - uszkodzony plik exe po
prostu. Udało się jednak w końcu wykonać >sys C: i oto startuję z dysku
twardego. Na ów dysk (emulator na karcie SD) wgrałem pliki .img z instalką
DOS-a i próbuję je przenieść na dyskietki przy pomocy programu hd-copy. Nagrywa
się, natomiast odczyt daje błędy na niektórych sektorach. Przeważnie
powtarzalne. Dziwne jest to że identyczny efekt jest na obu stacjach! Gdyby
nawet któraś stacja była rozkalibrowana, to teoretycznie powinna czytać to, co
zapisała przed chwilą.
Dyskietki - 3.5" mam jedną używaną, natomiast 5.25 mam karton nowych Verbatimek
HD raczej z wyższej półki. Więc nie wiem, co może być nie tak? Tracę już powoli
cierpliwość bo dużo starych części okazało się uszkodzonych więc kompletowanie
zestawu już się przedłużyło, a teraz takie dziwne błędy. Dodatkowo instalacji
nie da się uruchomić z programowo emulowanej stacji, wymaga bootowania.
P.