Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami
From: RadoslawF <radoslawfl@gmail.com>
Date: Sat, 29 Oct 2022 10:03:12 +0200
W dniu 29.10.2022 o 01:06, kang...@gmail.com pisze:
Zmontowałem zabytkowy komputer 486, posiada dwie stacje dyskietek - 1.44MB z innego
starego kompa oraz 1.2MB (5.25")  - old-new stock, napęd Panasonic jeszcze z
kartonową wkładką zabezpieczającą, nigdy nie używany.

Teraz zaczynają się problemy. Próbuję instalować DOS-a ale idzie to opornie: dyskietka 3.5"
nagrana w napędzie USB czyta się z błędami, instalacja startuje ale zawiesza się losowo, bądź
"za mało pamięci" - uszkodzony plik exe po prostu. Udało się jednak w końcu wykonać
>sys C: i oto startuję z dysku twardego. Na ów dysk (emulator na karcie SD) wgrałem pliki .img
z instalką DOS-a i próbuję je przenieść na dyskietki przy pomocy programu hd-copy. Nagrywa się,
natomiast odczyt daje błędy na niektórych sektorach. Przeważnie powtarzalne. Dziwne jest to że
identyczny efekt jest na obu stacjach! Gdyby nawet któraś stacja była rozkalibrowana, to
teoretycznie powinna czytać to, co zapisała przed chwilą.

Mam trochę starych komputerów i niezły zapas dyskietek.
Dobrze działają jeszcze tylko dyskietki z ery 8bitowców czyli
do 720kB.
Zaczynają się sypać te Amigowe 880kB.
Pecetowe 1,2 czy 1,44mB jak się poprawnie sformatuje co dziesiąta
to jesteś szczęściarzem.
Sugeruje poszukanie sprzętowego emulatora dyskietek lub pozostanie
przy dysku twardym.

Pozdrawiam