Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dysk SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dysk SSD
From: Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl>
Date: Thu, 27 Oct 2022 23:40:10 +0200
Czy na dysku SSD 250 GB mozna założyć drugą partycję :D
Pojakimś czasie musiałam ją sformatować, żeby pliki nie zostały, ale nie chciała się sformatować w Windows 11. Musiałam przenosić pliki do oddzielneego folderu w drugim komputerze. Zwiększyć potem C: to można było Ale potem laptop sie nie chciał wyłączyć. Szukałam porad w internecie i skorzystałam j jednej porady. Trzeba prztrzymać dłuzej przycisk zasilania. No i wreszcie się wyłączył. nastpnie znowu włączylam, żeby sprawdzić co sie dzieje a tu na całą stronę polecenia przywracaniea systemu i nawet opcja wejścia di BIOS-u, gdzie nie mogłam sie przedtem dostać. Wreszcie mogłam wejść do BIOS-u , bo przedtem przyciski F1i F2 i dalsze były nieaktywne. Teraz mogłam ustawić tę opcje na enabled, żeby przyciski wejścia do BIOs-ibyły aktywne. W menadzęrze dysków jako pierwsza partycja jest UEFI, której nie można ruszać. Chciałam ja usunąć, ale się nie dało. Jak się okazało to jest partycja systemowa, której nie można ruszać i zajmuje bodajże 100 MB albo 1 GB. Nie miałam wcześniej takiego dysku to nie wiedziałam, tylko zastanawiam się, dlaczego nie dało się sformatowwać partycji :D którą sobie utworzyłam. Odesłalam tego laptptopa i czekam na drugiego (zamiana) z podświetlaną klawiaturą. Mam nadzieję, że będzie możliwy i WMP będzie działał a nie jakiś charczący odtwarzacz multimedialny.

Proszę o sugestie dot.tego co napisałam.
Pozdrawiam.

--
animka