Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami
From: "kang...@gmail.com" <kangyooni@gmail.com>
Date: Sat, 29 Oct 2022 11:03:46 -0700 (PDT)
On Saturday, October 29, 2022 at 4:34:07 AM UTC-7, heby wrote:
> Masz 2 drogi:
> 1) Zainstalować wszystko z poziomu emulatora typu VirtualBox na
> fizycznym dysku i włożyć gotowca do 486
> 2) Kupić emulator stacji dyskietek, taki jak Gotek, wtedy obrazy
> dyskietek wkładasz do niego na pendrive

Cóż, miałem nadzieję na dyskietki. Formatują się wszystkie prawidłowo, te
sformatowane fabrycznie czytają się prawidłowo.

Kolejny problem to emulator dysku - na karcie SD. Ładnie wykrywa się w BIOSie,
niby porządna emulacja IDE. Udało się zrobić dysk systemowy. Natomiast dużo
programów (cokolwiek większego) zawiesza się przy starcie - NC, checkit itd.
Instalacja DOSa jak już ruszy z dyskietki - to zawiesza się na "wykrywaniu
konfiguracji". Przy odłączonym emulatorze nie zawiesza się i przechodzi dalej,
choć wówczas nie ma na co tej instalacji wykonać.

Sprawdzę jeszcze kabel (taśmę) do stacji dyskietek. Próbowałem z tylko jednym
napędem - to samo. Ustawień tam nie ma, generalnie A / B zależy czy wpinamy
złącze wcześniej na taśmie, czy dalej - pomiędzy nimi fragment taśmy jest
przekręcony o 180 stopni.

P.