Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] D�ugo�� kabla sieciowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] D�ugo�� kabla sieciowego
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 28 Oct 2022 23:13:31 GMT
On 2022-10-28, ptoki (ptoki) <sczygiel@gmail.com> wrote:
> [...]

Ale to siÄ™ nie odejmuje. Normalny, zdrowy kabel przy starszym 100BASE-TX
spokojnie wyrabia 10MB/s, więc musiałoby coś być najprawdę nasrane,
żebyś nie wysycał tego swojego dostawcy.

> Powodow dla ktorych ethernet moze nie dzialac dobrze na dlugich
> dystansach jest pare i np. lutowanie drutow nie jest tu decydujace.
>
> U mnie jak mialem neozdrade to polutowanie drutow wiele nie pomoglo.

Parę razy wspominałem tu i gdzieindziej o swojej paroletniej walce, gdzie
1Gbit był nieosiągalny na kablu 10-20m. Pierwsze myślałem, że to przez
rj45 typu keystone, których użyłem, ale potem zapaczowałem wszystko jak
nalezy, kabel ekranowany z końcówkami włącznie i dalej była dupa. Maks
20MB/s. Co ciekawe, sporadycznie działało, ale większość czasu nie.
Skończyło się na położeniu światłowodu.

> Ja i tak mialem szczescie bo mialem dosyc stabilne 6mbit down i
> 0.5mbit up. W apartamentowcu blizej centrali jakims cudem sie cieszyli
> ze maja pol megabita do siebie i jakies nedzne uploady ale

No takie osiągi to tylko współczuć. Przyznam, że raz jak się człowiek
przyzwyczaił do rozsądnych prędkości to dziwnie się takie liczby patrzy.
Z drugiej strony, stabilne 5-10MB/s połączenia do/z zewnątrz to MZ
wszystko czego naprawdę trzeba przeciętnemu użytkownikowi potrzeba.

--
Marcin