Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 30 Oct 2022 05:38:35 GMT
On 2022-10-29, kang...@gmail.com <kangyooni@gmail.com> wrote:

> Cóż, miałem nadzieję na dyskietki. Formatują się wszystkie prawidłowo,
> te sformatowane fabrycznie czytają się prawidłowo.
>
> Kolejny problem to emulator dysku - na karcie SD. Ładnie wykrywa się w
> BIOSie, niby porządna emulacja IDE. Udało się zrobić dysk systemowy.
> Natomiast dużo programów (cokolwiek większego) zawiesza się przy
> starcie - NC, checkit itd. Instalacja DOSa jak już ruszy z dyskietki -
> to zawiesza się na "wykrywaniu konfiguracji". Przy odłączonym
> emulatorze nie zawiesza się i przechodzi dalej, choć wówczas nie ma na
> co tej instalacji wykonać.

A nie masz jakiś dysków PATA? Widzę po kilkadziesiąt zł na Allegro..

> Sprawdzę jeszcze kabel (taśmę) do stacji dyskietek. Próbowałem z tylko
> jednym napędem - to samo. Ustawień tam nie ma, generalnie A / B zależy
> czy wpinamy złącze wcześniej na taśmie, czy dalej - pomiędzy nimi
> fragment taśmy jest przekręcony o 180 stopni.

Tak przy okazji, bo podobne zabawy pewnie zacznę za parę lat... widzę,
że nowe klawiatury ps/2 są nadale dostępne. Te przejściówki DIN->ps/2
rozsądnie działają, czym masz w mobo już ps/2 lub starą klawiaturę z DIN?

Inne pytanie, bazujesz na swoich starych zasobach, czy kupujesz części?
Jeśli to pierwsze to zastanawiam się jak się te wszystkie komponenty
zachowują np. po 20-30 leżakowania. Mam ze 2-3 zestawy, i386sx, jakieś
i486 w wersji full tower, trochę 20-60MB dysków, wszystko nieruszane od
prawie 30 lat. Czego się spodziwać przy próbach uruchomienia i czy jedna
gaśnica wystarczy?

Grafika na starych ISA czy masz sloty pci/agp? PCI daje się ciągle kupić
nowe karty.

--
Marcin