Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 28 Oct 2022 23:34:52 GMT
On 2022-10-28, kang...@gmail.com <kangyooni@gmail.com> wrote:
> [...]
> opornie: dyskietka 3.5" nagrana w napędzie USB czyta się z błędami,
> instalacja startuje ale zawiesza się losowo, bądź "za mało pamięci" -
> uszkodzony plik exe po prostu. Udało się jednak w końcu wykonać >sys
> C: i oto startuję z dysku twardego. Na ów dysk (emulator na karcie SD)
> wgrałem pliki .img z instalką DOS-a i próbuję je przenieść na
> dyskietki przy pomocy programu hd-copy. Nagrywa się, natomiast odczyt
> daje błędy na niektórych sektorach. Przeważnie powtarzalne. Dziwne
> jest to że identyczny efekt jest na obu stacjach! Gdyby nawet któraś

Jeśli to nie stacje to co pozostaje? Albo kabel (próbowałeś inny?) albo
kontroler/złącza na płycie. Sprawdzałeś czy daje te błędy na
pojedyńczych napędach, czyli pojedyńczy napęd na wstążce? A jakiś cudów
ze zworkami tam też nie ma? Master/slave te sprawy (nie pamiętam już czy
przy dyskietkach też były).

> stacja była rozkalibrowana, to teoretycznie powinna czytać to, co
> zapisała przed chwilą. Dyskietki - 3.5" mam jedną używaną, natomiast
> 5.25 mam karton nowych Verbatimek HD raczej z wyższej półki. Więc nie
> wiem, co może być nie tak? Tracę już powoli cierpliwość bo dużo
> starych części okazało się uszkodzonych więc kompletowanie zestawu już
> się przedłużyło, a teraz takie dziwne błędy. Dodatkowo instalacji nie
> da się uruchomić z programowo emulowanej stacji, wymaga bootowania. P.

Lepiej MZ byłoby zacząć z tym wszystkim pod jakimś Linuksem. Miałbyś
o wiele szersze możliwości diagnostyki. Co to jest konkrenie za płyta
pod to 486?

--
Marcin