Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BCD i UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BCD i UEFI
From: trybun <MxLeChSo@jachu.cb>
Date: Thu, 11 Nov 2021 09:12:14 +0100
W dniu 10.11.2021 o 19:33, PiteR pisze:
in <news:smh1ef$17mq$1@gioia.aioe.org>
user trybun pisze tak:

Nie miałem problemu na starym kompie z EasyBCD w kompilacji z
dwoma dyskami i trzema (XP, Linuch i 10ka) systemami. Jednak tam
dyski były skonwertowane jako MBRy. W nowym jest dysk GPT (W10) a
ja dołożyłem stary dysk z  dyskiem z MBR i XP na pokładzie. I do
tego czasu wszystko gra, jednak chciałbym uruchamiać na nowym
kompie XPka  i z tym jest problem, jest nim ta niezgodność GPT vs
MBR która przeszkadza programowi EasyBCD..

Option 2: Use a virtual machine
Option 3: Use GRUB2 EFI as your main boot manager

When installing Linux or any other 3rd party OS that ships with its own
bootloader, instead of choosing to install GRUB to the bootsector as is
traditionally done when opting to use EasyBCD to control your boot
menu, choose to install GRUB to the MBR (or disk, in this case) and
make it the main bootloader for your PC.

https://neosmart.net/wiki/easybcd/uefi/

Czyli raczej d*a zimna dla XP na tym kompie.  Za dużo zabiegów i zmian, a wirtualki XP jakoś nie wyobrażam sobie z grami które idą z płyt CD/DVD, czy instalacji sterów do drukarki, no i samego działania drukarki..

Dzięki za info.