Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BCD i UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BCD i UEFI
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Wed, 10 Nov 2021 18:26:36 +0100 (GMT+01:00)
trybun myli BCD z EasyBCD, czyli z edytorem BCD.

: Chciałem z przełożonego  (na komp
: z 10ką) dysku uruchomić Win XP.

: oczywiście chodzi o program EasyBCD.

Oczywiście -- nie musiałeś dodawać.

Zacznijmy od współpracy WXP z BCD. ;)

Finalnie rozwiązałem problem współpracy WXP z W10 -- Plopem, ale
 ograniczyłem się do MBR. Choćby z politycznych powodów
(brak dostatecznej współpracy EasyBCD z UEFI czy GPT spowodowany
 jest polityką; to nie jest problem techniczny i można ten problem
 obejść, choć nie wiem w jakim celu obchodzić, skoro można
 zrezygnować z UEFI i GPT) ograniczam się do MBR.

EasyBCD oczywiście współpracuje z UEFI i  GPT. Mam Toshibę (z nią
 kupiłem laptopa) z GPT, na której BCD modyfikowałem za pomocą
 EasyBCD w czasie, gdy nie wiedziałem o problemie przez Ciebie
 opisanym... Toshiba teraz leży odłogiem na półce, ale można ją
 włożyć do laptopa, gdzie funkcjonowała parę lat jako jedyny dysk
 i kilka miesięcy jako jeden z dwóch czy trzech...

Można na dysku z MBR postawić naraz: Linuxa, W10 i WXP.
 Potrzebujesz więcej?
Czwarty wpis przeznaczyć można na rozszerzona partycję z
 logicznymi dyskami... Linux czyta FSy Windowsa, ale Windows chyba
 nie czyta FSów Linuxa...

Kolejne WXP mogą być na logicznych; podobnie z kolejnymi W10; nie
 wiem, jak z kolejnymi Linuxami.

Masz ponoć doświadczenie z Linuxami, więc zapewne znasz odpowiedź...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----