Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptopy, nowe, pod stacje dokujące

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptopy, nowe, pod stacje dokujące
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Mon, 23 Aug 2021 10:24:20 -0700 (PDT)
niedziela, 22 sierpnia 2021 o 22:50:05 UTC+2 heby napisał(a):
> Tak też zrobiłem.

gutgut!

> 1) Nie znalazłem nic sensownego
> lub
> 2) Słabo szukałem

Pewnie kombinacja obu.
Ja szukalem stacji dokujacej na alegro a laptopa w poleasingowcach.
Nowka stacja jest zazwyczaj droga w sklepie (sa wyjatki)

> Założyłem 2 i pytam na grupie. Raczej bez większej nadziei.

Cos tam ludzie doradzaja.

> Mam ich w okolicy ze 3 sztuki. Nawet tego posta piszę z 8570w który

Posiadanie nie oznacza znania sie. Mam zone, nie znam sie :)
A jak kupowalem swoje to trzeba bylo niceo poszperac.

Ale sadze ze jak nie znajdziesz stacji to jakis dock na usbC bedzie znosny.
Tylko trza z userem pogadac bo moze chciec miec tam wpiete sluchawki, dodatkowa
klawire, jakies dyski czy cos...
Wtedy dobor docka moze nie byc trywialny.

> zalicza się do biznesowych. Zwyczajowo bateria w nich wytrzymuje krócej
> niż w zwykłym sprzęcie konsumenckim. Nowa. Nie rozumiem tego do końca,
> ale wydaje mi się, że taki laptop nie służy do pracy mobilnej. Służy
> raczej to tego aby przeżył od jednej stacji dokującej do drugiej w domu.

U mnie bylo zazwyczaj odwrotnie. Ale baterie mozna kupowac wieksze lub mniejsze
wiec moze te co mialem do czynienia byly po prostu wypasniejsze.
No i ustawienie zarzadzania energia jest wazne, czasem male zmiany wplywaja
bardzo. Ale mozliwe ze reguly nie ma...

> Jeśli ktoś potrzebuje w biznesowym złomie mieć profesjonalnego Excela
> popędzanego wypasionym i7 to raczej przegrywa na starcie z Kiano z
> Biedronki popędzanym Atomem i zjadającym 1W mocy przy przeglądaniu
> pornoli. Wydajnośc nie ta sama, ale ... czas pracy na baterii dłuższy.
> Kiedyś porównywałem czasy pracy na bateriach i raczej w sprzęcie na
> biznesu nie było nic lepszego niż w złomie z Walmarta. Róznica głównie w
> ficzerach, metalu, jakości, złączach. Ponadto złom biznesowy zawsze był
> cieższy. To też przeszkadza w pracy mobilnej typu "ogródek/kawiarnia".

Ciezszy ale za to mniej plastiku. Nie peka przy noszeniu...
A ludzie wdomu czesto nosza laptopy trzymajac za przod klawiatury. Sporo miejsc
do popekania...

> Oczywiście, mógłbym podpowiedzieć macbook, ale nie wchodzi to w grę z
> wielu powodów.
>
> Mojego 8570w nie polecam jako laptop mobilny. Urywa rękę od samego
> patrzenia. Kilku innych biznesowych też bym nie polecił jako laptopy, co
> najwyżej jako workstation do noszenia w teczce z A do B i do A.

No ale wspominales ze ciezar nie istotny bo noszony rzadko.
Nie zebym sie czepial ale chyba nie dyskutujemy o pryncypiach a o konkretnej
sytuacji?

> Kupno używki nie wchodzi w grę. Musi być faktura na "nowy" i to jest
> punkt nr 1 na liście ficzerów. Nie moja lista.

Spoko, dlatego zasugerowalem trojke gdzie mozna kupic albo z ich strony albo od
resellera.
Jak nie chcesz szukac samemu to podzwon po takowych.

kuzniewski? Kiedys gdzies go chwalili, nie wiem, nie kupowalem ale wygladaja na
sensownych.
https://www.kuzniewski.pl/k38,akcesoria-stacje-dokujace-replikatory.html

Moze cos tam znajdziesz. Innych nie znam, nie pamietam gdzie moje byle korposy
kupowaly graty.  Jakies integrakomy czy inne cca. Nie zebym polecal. Oni raczej
byle lokla ogarniac nie chca...

Powodzenia!