Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptopy, nowe, pod stacje dokujące

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptopy, nowe, pod stacje dokujące
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Sun, 22 Aug 2021 13:18:02 -0700 (PDT)
niedziela, 15 sierpnia 2021 o 17:20:20 UTC+2 heby napisał(a):
> Cześć.
>
> Przegladam internety w poszukowaniu latopa do zastosowań domowych z
> opcją przenoszenia go sporadycznie, około 13". W przypadu staroci
> świetnie sprawdza mi się stacja dokująca typu "pod laptop". Pomyślałem,
> fajnie by było coś nowego z takim konceptem. Nowe, bo ktoś się upiera,
> że nowe.
>
> I ... nie widzę. Nie ma takiej opcji do wyboru w filtrze w sklepach,

Nigdy to nie bylo reklamowane dla proletariatu.
Polecam najpierw znalezc stacje, i po jej typie zobacyc ktore laptopy wspiera.
Ale nowy laptop z polki korpo to raczej okolice 4,5-6kpln. Plus ta stacja za
stowe albo szesc...

> również zdjeć od spodu jest 0, a grzebanie za każdym modelem i mozolne
> szukanie po listach stacji jest praktycznie mało sensowne. Sprawdziłem
> kilka modeli i nie ma. Sprawdzać dalej?
>
> Ktoś mógłby podpowiedzieć czy:
>
> 1) uskutecznia się jeszcze stacje dokujące "pod laptop" czy teraz
> wszystko USB-C?

Tak, korpo graty: dell, hp, lenovo.
Nie chce mi sie szukc. Ale jak obklikasz to sie pokapujesz jakie ceny i za ile
dok.
Dodatkowo pamietaj ze dokow jest tez pare rodzajow i jedne maja wiecej zlaczy
(com, lpt, dsub) a inne mniej (hdmi i usb w roznych wariantach).

> 2) Są jakieś modele na rynku, które z takiej stacji mogą skorzytać? Nie
> szukam wypasu biznesowego, to komputer to lekkiej pracy i fajnie jak by

No z laptopow dla tlumu to moze byc ciezko cos znalezc. Wiekszosc konsumenckich
jest tania, co oznacza ze zlacza na spodzie nie miewaja. Ale jakies tam wyjatki
pewnie sa.

> wytrzymał z 5h na baterii zamiast mieć tytanową obudowę odporną na
> wycieranie w teczce prezesa.

Masz zle pojecie o laptopach biznesowych. One wlasnie maja dobre baterie, ale
nie maja dobrych grafik ale za to maja sporo elementow metalowych co naprawde
sie rpzydaje nawet w zastosowaniu domowym.
Za moimi plecam chodzi t61 z 2008 roku.
W zeszly weekend flaszowalem tojote za pomoca t61 z 2011r
A na polce w domu chodzi dell D530 z 2008

Wszystko laptopy biznesowe i kupione z palety poleasingowcow.
Dzis jakos jest nizsza ale nie jest tak zle. Ale one swoje kosztuja.

> 3) Budżet: się zobaczy co jest, to się określi ...

Powodzenia w wybieraniu!