Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PC bez x86_64

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PC bez x86_64
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 28 May 2021 21:37:38 +0200
On 28/05/2021 18:20, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Tak, na przykład analiza danych,
Zazwyczaj ;) komputery służą do analizy danych.

Niewątpliwie. Mówimy jednak o bigdata.

zagadnienia sieciowe, serwerowe, obliczeniowe, automatyki itd itp.
Możesz jakoś to ukonkretnić?
PeCet (pod kontrolą Windows) do automatyki?

Tak. Pecety sterują procesami przemysłowymi.

Serwery oparte o klasyczne PeCety?

Tak. Zdecydowana większosc serwerów na tym świecie bangla na zwyklych pecetach, tylko o nieco lepszej konstrukcji niż pudełko z Auchana, ale to detal jakościowy, w środku jest dalej Pecet z A20 i emulacją EMS jak by ktoś chciał odpalić MS-DOSa.

(o personalne komputery?)

One nie są personalne. Architektura x86 to nie tylko desktopy do grania i oglądania porno. To rownież serwery rackowe itp.

Czym są te ,,zagadnienia sieciowe''?

Na przykład są używane jako istotne elementy ruchu sieciowego, jak serwery www, domenowe, cache, proxy itd itp.

Wykonuje jednak pracę wymagającą specjalistycznych narzędzi
Jaka to praca?

Jestem programistą. Jak jesteś dociekliwy, to sobie znajdziesz gdzie pracuje i co robię.

Mac nie jest, w mojej branży, nawet śladowo reprezentowany.
Do specjalistycznych prac raczej służą specjalistyczne narzędzia...

Które:
a) używam
b) tworzę

Jeszcze raz: Mace nie są w ogóle reprezentowane w niektórych branżach, w tym mojej. Nie mówie teraz o programowaniu, tylko o EDA elektonicznym, z którą jestem związany zawodowo.

Czy projektuje samoloty? Nie. Czy robie przy czymś o podobnej skali komplikacji i specjalizacji? Zaryzykuje że w EDA zagadnienia są podobnej/wyższej skali.

Na rynku gdzie w grę wchodzi "dużo, szybko, skalowalnie" Mace nie maja czego szukać. To zabawki. W EDA nie maja czego szukać. Choć nie, stosuje się je jako fancy terminale do Linuxa.